جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: امروز در قفقاز با تحریف تاریخ می خواهند اقدامات خود را موجه جلوه دهند، اما نیروهای انقلاب در فضای مجازی باید کنشگرانه وارد میدان شده و صحنه را تغییر دهند و با توجه به صحنه آرایی شکل گرفته، توجه به جنگ شناختی و جنگ نرم در مقابله با دشمنان اولویت اصلی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، امروز در گردهمایی اعضای فعال فضای مجازی استان آذربایجان شرقی، در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد،گفت: افسران جنگ نرم و خصوصا فعالان فضای مجازی باید برای راه اندازی پویش‌های وحدت و انتقال آن در فضای مجازی برای مخاطبان و جامعه باید همگان تلاش مضاعف کنند و باید توجه کنیم که هر کس برای ایجاد اختلاف و دو دستگی در کشور گام بردارد گناه بزرگی انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت تقویت وحدت و یکپارچگی در جامعه توسط مدیران و افسران فضای مجازی تاکید کرد و گفت: امروز در قفقاز با تحریف تاریخ می خواهند اقدامات خود را موجه جلوه دهند اما نیروهای انقلاب در فضای مجازی باید کنشگرانه وارد میدان شده و صحنه را تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صحنه آرایی شکل گرفته، توجه به جنگ شناختی و جنگ نرم در مقابله با دشمنان اولویت اصلی است و باید ابزارهای دشمن در عرصه نرم را شناخت و با آن مقابله کرد.

امام جمعه تبریز افزود: اصلی ترین ابزار جنگ نرم و عملیات روانی، رسانه و فضای مجازی است، امروز نقش رسانه ها در شبکه های اجتماعی اثرگذاری ویژه ای پیدا کرده و نقش کلیدی ایفا می کنند و باید توجه ویژه ای به آن شود.

وی با بیان این‌که فضای مجازی باید سالم باشد و هیچ حب و بغض شخصی در آن نباشد، گفت: با رعایت انصاف و اخلاق در درج خبر و رویداد باعث از بین رفتن حق مظلوم یا آبروی افراد یا کسی نباشد و بیشتر در رسیدن به آرامش و امنیت در جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، زبان امروز جوانان را فضای مجازی برشمرد و افزود: باید فضای مجازی و محتوای آن در قالب زبان این نسل باشد و در این راه وظیفه افسران جنگ نرم و فضای مجازی بسیار مشکل می باشد و باید سخت تلاش کنند و در این راست جنگ شناختی، شناخت عملیات روانی و عملیات در رسانه های تعاملی، فن بیان، شیوه تدریس، آشنایی با محتویات عکس نوشت و غیره از جمله مواردی است که جزو مطالبات مقام معظم رهبری برای بیان اهداف و آرمان های نظام در فضای مجازی به نسل امروزی است.

وی گفت: امروز برای انتقال اخبار و رویدادها و در راس آنها آرمان های نظام و انقلاب استفاده از فضای مجازی به نسل جوان در این فضا باید در راه مستقیم گام بردارند و در این راستا این وظیفه مسئولان فضای مجازی است که باید با عناوین و محتویات به روز و جوان پسند این محتواها را انتقال دهند.

امام جمعه تبریز افزود: در فضای مجازی اهتمام به یافتن مخاطب واقعی در فضای مجازی، تقویت مبلغان دینی و اسلامی، تولید و ترویج بازی های ایرانی تقویت و توسعه مراکز دانش بنیان فناوری اطلاعات در دانشگاه می تواند به موفقیت های چشمگیری در جذب مخاطبان واقعی و انقلابی بازی کند.

وی در ادامه از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در تقویت و آموزش در فضای مجازی توسط افسران جنگ نرم را راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: این امر در درجه اول بسیار مهم است چرا که با این روش با تامین نیروهای انسانی و کسب و کار باعث ایجاد اشتغال در جامعه نیز خواهد شد، موضوع بعدی تقویت، قدرتمند سازی و اقتدار در فضای مجازی است که باور و اجرای اقتصاد مجازی، داده، تحقیق و توسعه، تسهیل دانش بنیان، توسعه زیرساخت های فضای مجازی از زیرمجموعه های این موضوع هستند و سومین مورد مدیریت صحیح، استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان در فضای مجازی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان این که حضور بسیج و گردان‌های سایبری و نیروهای انقلاب در فضای مجازی نباید منفعل باشد بلکه حضور فعال و کنشگرانه لازمه فعالیت در این فضا است، گفت: برای مثال در ماجرای اربعین، دشمن دنبال بایکوت و محاصره رسانه ای این حرکت عظیم و پیاده روی اربعین بود اما حضور به هنگام جریان انقلاب و بالا آوردن هشتگ "حب_الحسین_یجمعنا" و ترند جهانی کردن آن،  این حصار و عملیات روانی را شکست و توجهات جهانی را به سمت پیاده روی اربعین و ماجرای عاشورا جلب کرد. این یعنی یک حرکت هوشمندانه، به هنگام و تشکیلاتی جریان ساز است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha