جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید دستگیری از دیگران نمایان باشد، گفت: ما از همینجا به رئیس جمهور خدا قوت می‌گوییم و یادآوری می‌کنیم که یک قولی به جوانان داده‌اند که ازدواج از شما مسکن از ما و جوانان منتظر عملی شدن این قول هستند زیرا اگر ازدواج آسان شود بسیاری از مشکلات جامعه ما حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رحمت واسعه الهی نسبت به بندگان بر کسی پوشیده نیست و خدا بر بندگان رئوف و مهربان است، اظهار کرد: در روایت است که در قیامت پرونده اعمال را که به دست چپ فرد گنهکار می‌دهند اگر قبل از باز کردن نامه بسم الله الرحمن الرحیم بگوید خداوند گناهان او را می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه در کتاب جهاد النفس وسائل الشیعه و اصول کافی بابی با عنوان «حُسن ظن به خدا» وجود دارد که روایاتی در رابطه با اینکه باید گمان خوب به خدا داشته باشیم زیرا خداوند برای بندگان بد رقم نمی‌زند آمده است، گفت: برخی به خدا سوء ظن دارند و یکی از کارهایی که شیطان می‌کند این است که ما را نسبت به خدا بدبین کند و نتیجه سوء ظن این است که انسان از وادی شکر خارج می‌شود و کفران نعمت می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گمان خوب داشتن به خدا انسان را از دوزخ نجات می‌دهد، گفت: رحمت و رأفت واسعه الهی در وجود پیامبر(ص) متجلی شده و پیامبر(ص) فرمودند ای خدا از تو می‌خواهم که در روز قیامت از اعمال بد امتم فقط من بدانم و تو و کسی غیر از ما نداند و خطاب رسید که به عزت و جلال خودم قسم حتی نمی‌گذارم تو هم از برخی از گناهان  این امت چیزی بدانی.

وی ادامه داد: عزرائیل وقتی برای قبض روح پیامبر(ص) حاضر شد و اجازه خواست پیامبر(ص) فرمودند صبر کن تا جبرئیل برای من خبری بیاورد تا دلم را آرام کند، جبرئیل آمد و گفت بهشت را برایت آماده کرده‌ایم پیامبر(ص) دوباره فرمودند چیزی بگو که آرام شوم جبرئیل ادامه داد که خداوند می‌فرماید از گنهکاران امتت در روز قیامت آنقدر ببخشم که راضی شوی.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: وقتی برای حضرت زهرا سلام الله علیها مهریه تعیین می‌کردند حضرت فرمودند اگر من سرور زنان عالم هستم باید مهریه‌ام هم متفاوت باشد که خطاب رسید به فاطمه بگو هرچه می‌خواهد برای او مهریه قرار می‌دهیم حضرت فرمودند می‌خواهم شفیعه امت گنهکار باشم و از گنهکاران امت اسلام شفاعت کنم؛ بعد که از حضرت دلیل این درخواست را پرسیدند ایشان فرمودند چون می‌دانستم دغدغه پدرم شفاعت از امت گنهکار است می‌خواستم این دغدغه را از دل پدرم برطرف کنم.

وی با اشاره به اینکه این همه به پیامبر(ص) بد کردند اما ایشان حتی یک بار در حق امت نفرین نکردند، افزود: یکی از مشکلات جدی جامعه ما این است که به همدیگر رحم نمی‌‎کنیم در حالی که در جامعه دینی و جامعه‌ای که زیر بیرق امام زمان(عج) است باید دستگیری از دیگران و افرادی که مشکل دارند نمایان باشد.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در جامعه اسلامی اگر کسی خانه خالی دارد و به آن نیازی ندارد باید آن را به افراد محتاج دهد، تصریح کرد: ما از همینجا به رئیس جمهور خدا قوت می‌گوییم و یادآوری می‌کنیم که یک قولی به جوانان داده‌اند که ازدواج از شما مسکن از ما و جوانان منتظر عملی شدن این قول هستند زیرا اگر ازدواج آسان شود بسیاری از مشکلات جامعه ما حل می‌شود.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند رحمت خدا نازل نمی‌شود مگر بر انسانی که رحیم باشد، گفت: اصحاب به پیامبر(ص) فرمودند همه ما رحیم هستیم و پیامبر(ص) فرمودند فقط رحیم بودن با خود، فرزندان و اهل و عیال خود کافی نیست بلکه به کسی رحیم می‌گویند که این حالت را نسبت به همه مسلمین داشته باشد و سپس پیامبر(ص) فرمودند که خدا گفته است اگر دنبال رحمت من هستید به دیگران رحم کنید.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرمودند به اهل زمین رحم کنید تا اهل آسمان به شما رحم کند، افزود: اگر کسی به مردم رحم نکند خدا هم به او رحم نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha