شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد نجفی زاده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی محبت اهل‌بیت (ع) را یکی از مشترکات مسلمانان دانست و گفت: محبت اهل‌بیت (ع) یکی از مشترکات و محورهای وحدت جامعه اسلامی است و نمادهای این امر در کتاب‌های اهل سنت بسیار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب استان با گرامیداشت هفته وحدت به تبیین زمینه‌ها و راهکارهای وحدت جهان اسلام پرداخت.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به داشتن دشمن مشترک، گفت: امروزه بیشتر مسلمانان جهان، آمریکا و اسرائیل را دشمن مشترک خود می‌شناسند که تلاش دارند اسلام را ضعیف یا نابود سازند. وجود این دشمن مشترک زمینه بسیار مناسبی برای پیدایش اتحاد در صف‌های مسلمانان است.

وی زبان دینی مشترک را از دیگر اشتراکات مسلمانان برشمرد و افزود: امروزه بیشتر عالمان دین از مذاهب مختلف اسلامی معتقدند که زبان عربی زبان دین ماست و یادگیری درست مباحث دینی بدون دانستن این زبان بسیار دشوار یا حتی ناممکن است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده محبت اهل‌بیت (ع) را یکی دیگر از مشترکات مسلمانان دانست و گفت: محبت اهل‌بیت (ع) یکی از مشترکات و محورهای وحدت جامعه اسلامی بوده و نمادهای این امر در کتاب‌های اهل سنت بسیار است.

وی با اشاره به ارادت مشترک به صحابه منتجب، اظهار کرد: برخی شیعه را متهم می‌کنند که صحابه رسول‌الله (ص) را دوست ندارند و از این مسئله چنین نتیجه می‌گیرند که آنان در حقیقت پیامبر خدا را دوست ندارند، ازاین‌رو کافرند درحالی‌که حقیقت این است که همه فرقه‌های مسلمانان صحابه راستین را دوست دارند و محبت به آنان را واجب می‌دانند، هرچند در مورد مصداق‌های صحابه راستین، میان مذاهب اسلامی اختلاف‌نظر هست.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: امام صادق (ع) در نامه‌ای مفصل نکته‌هایی را یادآور می‌شود ازجمله وجوب محبت به آن دسته از صحابه که پس از پیامبر (ص) چیزی را تغییر ندادند، مانند سلمان فارسی، ابوذر غفاری، مقداد بن اسود کِندِی، عمار بن یاسر، جابر بن عبدالله انصاری، حُذَیفَة بن یمان، ابوهیثم بن تَیِّهان، سهل بن حُنَیف، ابو ایوب انصاری، عبادة بن صامت، خُزَیمَة بن ثابت ذو شهادتین، ابوسعید خُدری و همه کسانی که مانند آنان رفتار و بسان آنان عمل کردند.

وی مجاورت جغرافیایی را از دیگر اشتراکات موجود دانست و افزود: امروزه مسلمانان در بیشتر نقاط دنیا حضور دارند؛ ولی بیشتر آنان در مناطق جغرافیایی خاصی با مرکزیت غرب آسیا زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha