جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نظری منفرد

حوزه/استاد حوزه علمیه قم، گفت: مرحوم آیت الله حکیم از علمای بنام جهان تشیع بودند که تمام عمر خود را در مسیر معارف دینی سپری کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد،شامگاه چهارشنبه در آیین بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله حکیم در مسجداعظم قم، اظهار کرد: ایشان عالمی پارسا و پرهیزکار بود که عمر خود را صرف خدمت به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) و نشر معارف دینی کرد.

وی با اشاره به تلاش مرحوم آیت الله حکیم در نشر معارف دینی، افزود: بسیار ارزشمند و مایه عزت و عاقبت به خیری است که انسان در طول عمر خود لحظه‌ای از یاد خداوند غافل نشود و بتواند از همه فرصت‌هایی که در اختیار دارد، آثاری را از خود به یادگار بگذارد که سال‌های سال در حوزه‌های علمیه مورد استفاده قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: دنیا گذرگاه و آدمی رهگذر این دنیاست که به‌درستی در کلام حضرت علی علیه‌السلام تبیین شده است به همین علت انسان باید از این فرصت استفاده و برای خود توشه‌ای تهیه کند.

وی افزود: دنیا محل استقرار نیست و انسان فقط به مدت کوتاهی می‌تواند در این دنیا زندگی کند؛ انسان در این مدت کوتاه به هر مقامی می‌رسد و عالم و صالح شدن نیز دست خود انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد خاطرنشان کرد: این دنیا محل تلاش انسان است و آخرت مکان جواب‌گویی، به همین علت باید انسان دقت کند برای چه چیزی تلاش می‌کند تا در قیامت درمانده نباشد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: تلاش انسان‌ها در دنیا مختلف است، عده‌ای برای اندوختن مال تلاش می‌کنند که محصول زندگی آن‌ها سرمایه مادی می‌شود که به ورثه می‌رسد و عده‌ای نیز برای کسب کرسی، پست و مقام تلاش می‌کنند که چه‌بسا به پایمال نمودن حق منجر خواهد شد، اما عده‌ای برای علم، دانش و ادب تلاش می‌کنند که این ماندگار خواهد شد.

وی تأکید کرد: هر مقدار بر دانش انسان افزوده و ادبش زیاد شود، قیمت انسان نیز بیشتر خواهد شد و انسان به‌واسطه علم و دانش می‌تواند معرفت حقیقی به خداوند پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد  گفت: مقام خشیت در حقیقت مخصوص علما و کسانی است که در راه کسب علم و دانش تلاش می‌کنند و اگر عالمی فوت کند بر اساس روایت خللی در دین ایجاد می‌شود که قابل جبران نیست.

وی افزود: علوم دینی با سرنوشت سعادت انسان رابطه مستقیم دارد و مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت بوده و تنها راه رسیدن به خدا کسب علوم دینی و قرآنی است که ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: علوم قرآنی، فقهی، معارفی، تفسیری، دینی و اعتقادی باسعادت انسان گره‌خورده است و اگر انسان به دستورات قرآن عمل نکند سقوط خواهد کرد.

وی یادآور شد: مرحوم آیت الله حکیم تمام عمر خود به دنبال کسب علوم و معارف اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) صرف و از عمر خود به شیوه شایسته بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha