جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فریدن1

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع: «بررسی مدارا و مداهنه» با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید سجاد رضایی، در نشست اخلاقی با موضوع «بررسی مدارا و مداهنه» در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن گفت: بعد از مشخص شدن ضرورت مدارا در اسلام، باید بدانیم مدارا بهتر است یا مداهنه؟ مدارا، برخورد مهربانانه است که ما را از هدف دور نمی کند و به هدف ضربه ای وارد نمی کند.

استاد حوزه ادامه داد: مداهنه دقیقا مخالف مدارا است؛ مداهنه از دُهن به معنای روغن می آید عرب وقتی می خواهد چیزی را پنهان کند و یا حقیقتی را کتمان کند، در اصطلاح خودشان روغن مالی می کند، لذا مداهنه یعنی سازش با مخالفان و کفار بر سر ارزشها؛  در قرآن کریم آیه ۹ سوره قلم که خداوند متعال می فرماید:(وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ) کافران بسیار مایلند که تو با آنها مداهنه و مدارا کنی تا آنها هم به نفاق با تو مداهنه و مدارا کنند. لذا سازش با کفار عین ظلم به اسلام و شیعیان است.

وی در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر کشور افغانستان، گفت: سازش با آمریکا، یهود و رژیم صهیونیستی عین ظلم است و وظیفه ما این است که روشنگری داشته باشیم و چهره خشن و خون ریز صهیونیست ها و داعش را به مردم معرفی کنیم.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha