جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بی آزار شیرازی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بی آزار شیرازی گفت: طبق آیه "وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ" ایجاد وحدت میان امت معجزه پروردگار است و قرآن صریحا بیان می دارد که عامل این تالیف قلوب میان مسلمانان پروردگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بی آزار شیرازی، امروز در همایش تقریب مذاهب که به مناسبت میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) در سالن دانشگاه آزاد ماکو برگزار شد، اظهار داشت: برخی علما در کتابهای خود بیان کرده اند که پیامبر عظیم الشأن اسلام دارای معجزات متعددی بودند و قرآن کریم و وحدت بین مسلمین و مردم از جمله معجزات حضرت بود.

وی گفت: طبق آیه "وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ" ایجاد وحدت میان امت معجزه پروردگار است و قرآن صریحا بیان می دارد که عامل این تالیف قلوب میان مسلمانان پروردگار است و اگر تمامی ثروت های زمین را می پرداختند برای اینکه میان مسلمانان الفت برقرار شود صورت نمی گرفت، اما باری تعالی این کار را انجام داد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که مردم قبل از بعثت رسول گرامی (ص) دارای اختلافات بودند، اضافه کرد: این تألیف قلوب را خداوند به بهترین شکل در قرآن ترسیم کرده که ما هم اگر این کتاب الهی را از طاقچه‌ها خارج کرده و بدان عمل کنیم به وحدت خواهیم رسید .

وی با اشاره به اختلاف های قوم یهود و نصاری، گفت: میان یهود و نصاری هم اختلافات دینی بود و این گروه همدیگر را بی اساس و خود را حق می دانستند و خداوند متعال در قرآن کریم اندیشه هر دو جریان باطل می داند و ملاک را تبعیت از فرامین آسمانی انبیای الهی خصوصا رسول مکرم اسلام (ص) بیان می کند و هدایت واقعی را همراهی با پیامبر اعظم عنوان می کند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha