شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید ابراهیم امین سید

رئیس شورای سیاسی حزب الله تاکیدکرد: تجربیات بدست آمده نشان می‌دهد، تنها گزینه برای بقا و اقتدار دولت‌های اسلامی و شکست دشمنان اسلام اتحاد بین آنها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «سید ابراهیم امین سید» رئیس شورای سیاسی حزب الله؛ در وبینار روز سوم سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی به بررسی وحدت  از ابعاد مختلف پرداخت.

وی در  ابتدای سخنان خود به وحدت اسلامی از بعد قرآنی اشاره و تصریح کرد: این امت به قرآن عظیم پایبند و معتقد است که اساس قرآن برپایه وحدت میان مسلمانان و بلکه تمام انسان‌هاست.

رئیس شورای سیاسی حزب الله با اشاره به این که قرآن کریم شامل مطالب فکری، اعتقادی، اخلاقی و شرعی است، تاکید کرد: کافی است که انسان به قرآنی کریم به عنوان کتابی واحد برای بشریت یا حداقل برای مسلمانان  تکیه کند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش برای تحقق وحدت از سوی پیروان قرآن کریم، به وجود آیاتی مبتنی بر وحدت امت اسلامی در کتاب خدا اشاره کرد.

وی با اشاره به آیه 52 سوره مومنون که می‌فرماید: « وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ: همه شما امت واحدی هستید و من پروردگار شمایم از مخالفت فرمان من پروا کنید.» تصریح کرد: این بدان معناست که خداوند سبحان و تعالی این امت را امتی واحد قرارداده و وحدت امت امری مسلم از سوی خداوند متعال است و بشریت باید این حقیقت را محقق سازد.

«سید ابراهیم امین سید» عدم پایبندی به وحدت را تهدیدی برای بشریت، مؤمنین و مسلمانان خواند که باعث نابودی، تحت فشار قرار گرفتن و پراکندگی آن‌ها خواهد شد.

وی در ادامه به آیه 103 سوره آل عمران که می‌فرماید:«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا: و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید و نعمت‏ خدا را بر خود یاد کنید آنگاه که دشمنان [یکدیگر] بودید پس میان دلهای شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شدید» و آیه 46 سوره انفال که می‌فرماید«وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ:و از خدا و پیامبرش اطاعت کنید و با هم نزاع مکنید که سست‏ شوید» اشاره و تاکید کرد: این تهدید از جانب خداوند سبحان خطاب به بشریت و مؤمنین بیان شده است که عدم پایبندی  آنها به عناصر وحدت علی‌رغم وجود قرآن کریم، وجود آنها را تهدید می‌کند و موجودیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و فکری آنها را از بین می‌برد.

این اندیشمند اسلامی وجود پیامبر (ص) را که نعمت و رحمت الهی است، دومین عامل ایجاد وحدت برشمرد.

وی شخصیت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را جامع همه پیامبران توصیف کرد و افزود: پیروان چنین پیامبر بزرگواری باید بایکدیگر وحدت داشته باشند.

وی با بیان این که امتی که علیرغم داشتن پیامبری چون رسول اکرم (ص) با هم متحد نشوند ، هیچ چیزی نمی‌تواند آنها را متحد کند، تاکیدکرد: همانطور که قرآن برای تحقق وحدت برای ما حجت است، وجود رسول (ص) هم در راستای رسیدن به وحدت برای ما حجت است .

«سید ابراهیم امین سید» وجود اهل بیت (ع) را سومین عامل ایجاد وحدت برشمرد و تاکیدکرد: تمام امت بر حب اهل بیت(ع) و بزرگداشت آنها اعتقاد دارند و عشق به اهل بیت را در ادامه عشق به پیامبر (ص) می‌دانند.

وی احترام و عشق به اهل بیت را برگرفته از اصول فکری، عقیدتی ، معنوی و عاطفی خواند که می‌تواند پایه و اساس وحدت امت و وحدت بشریت باشد.

وی با بیان لزوم اتحاد برای ایستادگی در برابر دسیسه‌های دشمن، به موضوعاتی چون استعمار، اشغال جهان اسلام، سیطره بر کشورها و ثروت‌های مسلمانان و تحریف اسلام اشاره و تاکیدکرد: این موضوعات ما را ملزم به وحدت آگاهانه  و مسئولانه می‌کند.

رئیس شورای سیاسی حزب الله تکیه کردن به دشمنان و دولت‌های ظالم، استبدادی و استعمارگر و توافق با آنها را باعث گسترش فتنه، درگیری و جنگ بین مسلمانان خواند و تاکیدکرد: از دشمنان چیزی جز ناامیدی و ظلم حاصل نمی‌شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: تجربیات بدست آمده نشان می‌دهد، تنها گزینه برای بقا و اقتدار دولت‌های اسلامی و شکست دشمنان اسلام اتحاد بین آنها است.

وی در پایان تاکید کرد: علت اصلی شکست و سرخوردگی دشمنان ما در طول سی، چهل سال اخیر وحدتی است که به فضل الهی بین مجاهدین، مقاومین و مؤمنین حاصل شده است و این مؤمنین و  مجاهدین در این عصر پیروز میدانند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha