پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید عیسی مزاری

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی مزاری تاکید کرد: شیعیان و اهل سنت باید برای مقابله با ضعف های درونی و افشا کردن چهره فرماندهان اصلی تروریسم یعنی آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی دست به دست هم بدهند و آنها را به جهان اسلام معرفی کنند.  

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید عیسی مزاری، رئیس خبرگزاری صدای افغان و از روحانیون برجسته سیاسی و فرهنگی افغانستان، عصر چهارشنبه 28 مهر در نشست وبیناری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، با درود بر روح پرفتوح امام خمینی رحمةالله علیه، که بنیانگذار وحدت اسلامی هستند و سلام بر خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله تعالی، بنیانگذار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و منادی حقیقی وحدت و محور همسویی و همآوایی و سازماندهی جهان اسلام، از مجاهدت شبانه روزی دست اندرکاران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بخاطر برگزاری کنفرانس های بزرگ بین المللی و همایش ها و نشست های کوچک منطقه ای و محلی در راستای ترویج و تبلیغ اهمیت وحدت اسلامی تلاش می کنند و زحمت می کشند و می کنند.تشکر و قدردانی کرد.
 
وی در سخنان خود با موضوع "اخوت اسلامی و برخورد با تروریسم" گفت: طبعا وجود اخوت و برادری در میان جوامع اسلامی وحدت می آورد و وحدت هم موجب قدرت و عظمت می شود. وقتی مسلمانان با قدرت و عظمت ظهور و بروز پیدا کنند، طبعا می توانند با پدیده تروریسم مقابله کنند.
 
حجت الاسلام مزاری افزود: در خود جوامع اسلامی نقطه ضعف هایی وجود دارد و [دشمنان] از این نقطه ضعف ها سوءاستفاده کرده و بحث تروریسم را ترویج می کنند.  اولین ضعف در جوامع اسلامی ضعف فرهنگی است. پایین بودن آگاهی های مردم زمینه سوءاستفاده دشمنان اسلام و بحث تروریسم را را فراهم می کند،
 
وی ادامه داد: ناهنجاری های اجتماعی نقطه ضعف دیگری است که مشکلات فکری و اعتقادی زمینه های به وجود آمدن این ضعف هستند. ضعف های سیاسی در جوامع اسلامی و به خصوص ضعف های اقتصادی باعث می شود که مردم از نظر تامین معیشت زندگی با مشکل مواجه شوند و مجبور شوند با قیمت های اندک به گروه های تروریستی بپیوندند و با فرماندهی دشمنان در کشورهای اسلامی عملیات تروریستی انجام دهند.
 
وی تاکید کرد: طبیعتا وقتی جوامع اسلامی با وجود اخوت و برادری از وحدت مناسب برخوردار بوده و اقتدار و عظمت داشته باشند، پیشاپیش فرهنگ جامعه را بالا می برند، ناهنجاری های اجتماعی را رفع می کنند، در بحث اعتقادی و فکری به گونه ای کار می کنند که کوچکترین شبهه یا حداقل کمترین شبهه و مشکلی وجود نداشته باشد تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار بگیرد.
 
رئیس خبرگزاری صدای افغان در ادامه خاطرنشان کرد: شیعیان و اهل سنت [باید] برای مقابله با ضعف های درونی و افشا کردن چهره فرماندهان اصلی تروریسم یعنی آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی دست به دست هم بدهند و [آنها] را به جهان اسلام معرفی کنند.
 
وی افزود: در کشورهایی که چنین تعاملی بین شیعه و سنی وجود داشته است، ما شاهد کاهش ترور و تروریسم بوده ایم. اما در کشورهایی که این توفیق وجود ندارد و بحث اخوت و برادری مطرح نیست و شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار ندارند، قطعا این شکاف ها و ضعف ها بیشتر نمایان می شود و دشمنان ما از این نقطه ضعف ها سوءاستفاده کرده و علیه جوامع اسلامی عمل می کنند و تروریسم را به وجود می آورند.
 
حجت الاسلام مزاری اظهار کرد: امروز مشاهده می کنید که دشمنان [اسلام] همه در کنار یکدیگر قرار دارند و در دشمنی با اسلام و مسلمانان هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند. مسلمانان هم باید مرزبندی ها را از میان خود بردارند و در کنار یکدیگر قرار گرفته، دست به دست هم بدهند و در برابر تروریسم بایستند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز مهمترین الگوی اخوت و برادری در جهان اسلام جمهوری اسلامی ایران است؛  مهمترین رهنما و مهمترین رهبر در جهان اسلام در این عرصه جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب است. ما باید دنباله رو ایشان در رابطه با اهمیت اخوت و ضرورت وحدت باشیم.
حجت الاسلام مزاری در پایان ابراز امیدواری کرد که با ایجاد وحدت و برادری صد در صد در تمام کشورهای اسلامی معضلی به نام تروریسم باقی نماند، همه  در کنار هم در صلح و آسایش زندگی کنیم و  دشمنان خود را، که در راس آنها آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی و سایر عوامل، اقمار و اذناب آنها در هستند،  بشناسیم و به وظایف دینی و اسلامی خود به درستی عمل کنیم.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha