جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجتماع حوزويان

حوزه/ امام جمعه کاشان به جنایات اخیر در افغانستان اشاره و ابراز کرد: نه تنها شعار آمریکایی ها در مبارزه با تروریسم در این کشور محقق نشد بلکه زیرساخت های آن را هم منهدم کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت‌الله سلیمانی در اجتماع بزرگ حوزویان خراسان در اعتراض به جنایات تروریستی و کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم افغانستان که صبح امروز با حضور اساتید، روحانیون و طلاب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه 204 سوره بقره؛ «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ یُشْهِدُ اللَّهَ عَلَی مَا فِی قَلْبِهِ وَ هُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ»، شعارهای گروه حاکم بر افغانستان ازجمله جلوگیری از حضور و برافراشته شدن پرچم آمریکا در این کشور، مقابله با ناامنی، انجام مناسک دینی و زندگی مردم قبائل مختلف در آزادی کامل را یادآور شد و گفت: این شعارها در حالی به گوش می‌رسید که آنها کینه‌توزانه رفتار کردند.
وی به آیه «وَ إِذَا تَوَلَّی سَعَی فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیهَا وَ یُهْلِکَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لَا یُحِبُّ الْفَسَادَ» (بقره/ 205) اشاره کرد و افزود: مطابق آیات قرآن اگر این افراد به حال خود واگذاشته شوند، و به آن‌ها اعتراضی نشود و رفتار و عملکردشان مورد تجزیه و تحلیل صحیح قرار نگیرد، بیش از پیش در زمین فساد می‌کنند.
امام جمعه کاشان با اشاره به انفجار در مدرسه دخترانه در کابل که چندی پیش اتفاق افتاده بود، پرسید: عوامل این جنایت و امثال آن در کدام دستگاه قضایی مورد تعقیب جدی قرار گرفتند و چه کیفرهایی برای عاملان آن در نظر گرفته شد، و آیا اکتفا به ابراز همدردی کافی است؟
آیت‌الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود سه شعار فریبنده و وسوسه‌انگیز آمریکایی‌ها هنگام تهاجم به افغانستان یعنی مبارزه با تروریسم، مقابله با مواد مخدر و تشکیل دولت مردمی را متذکر شد و تصریح کرد: آمریکا با این شعارها، کشور مظلوم، محروم و آسیب‌دیده افغانستان که سال‌ها زیر چکمه ظالمانه بلوک‌های شرق و غرب، خُرد و خمیر شده بود را اشغال و عروسی‌ها و جشن‌های مردم را به عزا تبدیل، و زیرساخت‌های این کشور را منهدم کرد.
وی در مورد وضعیت تروریسم در افغانستان پیش و پس از ورود آمریکا به این کشور توضیح داد: قبلاً تنها القاعده و طالبان در این کشور جنایت می‌کردند، اما هنگام خروج نیروهای آمریکایی، پدیده دیگری به نام داعش اضافه شده بود. در واقع آن‌ها اینچنین، شعار مبارزه با تروریسم را در افغانستان اجرا کردند!
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در هنگام ورود نیروهای آمریکایی به افغانستان، 150 هزار هکتار زیر کشت خشخاش بود و این رقم در هنگام خروج یا در اصل، اخراج به 350 هزار هکتار یعنی حدود دو و نیم برابر رسید.
آیت‌الله سلیمانی در مورد شعار سوم آمریکا یعنی تشکیل دولت مردمی و مشارکت و مداخله مردم در اداره افغانستان نیز ابراز کرد: 250 هزار کشته، یک میلیون زخمی، 4 تا 5 میلیون آواره در درون و 3 و نیم تا 4 میلیون نفر آواره در سایر کشورها نتیجه این شعار بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترکیب جمعیتی مردم افغانستان، وجود جمعیت جوان 70 درصدی، حاصلخیزی و معادن سرشار و در عین حال مسئله فقردر این کشور، با طرح این سوال که چرا دولت رسمی آن در حضور آمریکا و طالبان سکوت می‌کند و کمترین مقاومت از نیروهای نظامی اش دیده نمی‌شود؟ اظهار کرد: دست‌هایی در کار است که نیروهای آموزش دیده علمی و نظامی در پاکستان با شعار، چهره و نماد دینی و مذهبی اما با تفکّر تحجّر و سلفی‌گری وارد افغانستان شوند تا به کشتار و قتل‌عام هدفمند بپردازند و هجرت اجباری شیعه را رقم بزنند.
امام جمعه کاشان تصریح کرد: در روزهای آخر، هیئت آمریکایی و طالبان به این نتیجه رسیدند که ارتش تروریست ایالات متحده از افغانستان برود و طالبان 6 پایگاه در اختیار آنان بگذارد و آمریکا 85 میلیارد دلار سلاح به این گروه بدهد.
وی بیداری حوزه‌های علمیه خراسان و قم و واکنش آن‌ها در برابر جنایت‌های اخیر و نیز دیگر رویدادها و وقایع اجتماعی و بین‌المللی را مورد تمجید قرار داد. 

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha