جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرحزاد

حوزه/ اولین صفتی که امیرالمؤمنین(ع) برای پیامبر(ع) ذکر می‌کنند این است که از همه مردم جود و سخاوت بیشتری داشتند ولی امروز در کشور ما چند میلیون خانه خالی وجود دارد و جوانان مشکل مسکن دارند و خانه سازی‌ها وسیله تأمین درآمد شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ماه ربیع الاول ماه ولادت اول شخصیت عالم است، اظهار کرد: پیامبر(ص) به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند خدا را کسی نشناخت مگر من و تو و من را کسی نشناخت مگر خدا و تو و تو را کسی نشناخت مگر خدا و من.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) وقتی می‌خواستند پیامبر(ص) را توصیف کنند می فرمودند پیامبر(ص) بخشنده‌ترین انسان‌ها بودند، افزود: امروز بشریت گرفتار بخل و خصاصت است و میلیون‌ها انسان به خاطر بخل یک عده سرمایه‌دار گرسنه هستند زیرا خمس و زکات نمی‌دهند و انفاق نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ۹۰ درصد افرادی که تحت تعقیب هستند به خاطر دزدی است، افزود: بسیاری از دزدی‌ها به خاطر نیاز است و اگر سخاوت و بخشندگی در انسان‌ها بود بسیاری از این دزدی‌ها کم می‌شد و در روایت است که هیچگاه انسان بخیل به بهشت نمی‌رود و هیچگاه آتش جهنم انسان سخاوتمند را نمی‌سوزاند.

وی با بیان اینکه نمازهای ما باید صفات و اخلاق ما را عوض کند تا خیر ما به دیگران برسد، ابراز کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند من جوان گناهکاری که سخاوت دارد و به فقرا کمک می‌کند را بیشتر از پیرمرد عابد و زاهدی که بخیل است دوست دارم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: امام صادق علیه السلام دور خانه کعبه طواف و پیوسته دعا می‌کردند که خدایا من را از بخل حفظ کن؛ بعد از طواف فردی از علت این دعا پرسید و امام صادق علیه السلام فرمودند خداوند در قرآن می‌فرماید هر کسی از بخل حفظ شد رستگار می‌شود.

وی مسئول ازدواج نکردن جوانان را افراد بخیل و کمک نکردن دولت دانست و افزود: اولین صفتی که امیرالمؤمنین(ع) برای پیامبر(ع) ذکر می‌کنند این است که از همه مردم جود و سخاوت بیشتری داشتند ولی امروز در کشور ما چند میلیون خانه خالی وجود دارد و جوانان مشکل مسکن دارند و خانه سازی‌ها وسیله تأمین درآمد شده است.

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها پیراهن عروسی خود را در شب عروسی خود انفاق کردند ولی ما حاضر نیستیم حتی وسایلی که مورد استفاده ما نیست را به نیازمندان انفاق کنیم.

وی دومین و سومین صفت پیامبر را از نظر امیرالمؤمنین(ع) شجاع ترین و راستگوترین مردم دانست و افزود: پیامبر(ص) باوفاترین مردم نسبت به عهد خود بودند و اخلاق‌شان از همه مردم نرم‌تر بود و خوش اخلاق ترین مردم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که پیامبر(ص) با احترام ترین مردم نسبت به دیگران بودند و به همه مردم سلام می‌کردند و با همه مردم دست می دادند و هیچگاه اول دست خود را نمی‌کشیدند و به قدری به افراد محبت می‌کردند که فرد مقابل گمان می‌کرد پیامبر(ص) از همه بیشتر او را دوست دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha