پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بعضی از آقایان و جریانات سیاسی، به دنبال سهم خواهی و مهره چینی نباشند، گفت: استاندار محترم با استفاده از ظرفیت دلسوزان و افراد کارآمد باید به دنبال رفع مشکلات و پیشرفت استان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با اشاره به انتخاب شهردار و استاندار همدان اظهار داشت: اصل اول و آخر در رفتار مسئولان، باید خدمت رسانی به مردم باشد.

وی با تقدیر از زحمات آقایان صوفی و شاهرخی، شهردار و استاندار سابق همدان، یادآور شد: برای استاندار جدید همدان، آرزوی توفیق و موفقیت در خدمت رسانی به مردم را داریم و امیدواریم از این فرصت مغتنم برای خدمت گذاری بیشتر به مردم به نحو احسن استفاده کند.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم حمایت همه مردم و مسئولان از نماینده دولت، مطرح کرد: امروز لازم است تا فارغ از همه اختلاف سلیقه‌ها همه، استاندار جدید را حمایت و برای موفق شدن و رفع مشکلات استان، به او کمک کنند.

برای استاندار جدید سهم خواهی و مهره چینی نکنید

وی با بیان اینکه بعضی از آقایان و جریانات سیاسی، به دنبال سهم خواهی و مهره چینی نباشند، گفت: استاندار محترم با استفاده از ظرفیت دلسوزان و افراد کارآمد باید به دنبال رفع مشکلات و پیشرفت استان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: توجه جدی به جوانان و میدان دادن به آنها به معنای واقعی کلمه باید در دستور کار استاندار جدید باشد و میدان را برای حضور جوان‌ترها باز و فراهم کند.

وی، مشکل اصلی استان را بیکاری جوانان دانست و یادآور شد: استان همدان دارای ظرفیت خوبی در صنعت و کشاورزی است و می‌توان با جذب سرمایه گذاران اقدامات خوبی را برای شهروندان همدانی و مردم دارالمومنین استان همدان رقم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه استاندار باید نسبت به ارتباط با مردم حساس باشد، گفت: همان طور که ارتباط با مردم دغدغه شخص رئیس‌جمهور است، استانداران نیز باید اینگونه عمل کنند و با حضور در بین مردم، به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

عدم توجه به تعالیم پیامبر(ص) تفرقه بین مسلمانان را به دنبال داشته است

وی با اشاره به قانون اساسی مدینه که توسط پیامبر گرامی اسلام تدوین شده بود، اظهار داشت: در کنار تبیین رابطه مردم با حاکمیت در این قانون اساسی، از آنجایی که اختلاف فکری و مذهبی در این شهر وجود داشت، حضرت محمد(ص) نظام سیاسی واحدی، مبتنی بر وحدت عقیدتی ایجاد کردند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: مسلمانان در برابر دیگر مردم، یک امت واحد هستند و پیامبر گرامی اسلام اخوت دینی و وحدت اعتقادی را اساس این پیوند اجتماعی قرار دادند.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروز در هفته وحدت، جامعه و کشورهای اسلامی به تعالیم پیامبر گرامی عمل نمی‌کنند، گفت: مردم مظلوم افغانستان را امروز به اسم اسلام به شهادت می‌رسانند که برخلاف دستورات دین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر می‌خواهید کشتار داشته باشید، اسم اسلام را از روی خودتان بردارید، مطرح کرد: همه ما پیرو آن پیامبر هستیم که عقد اخوت را در جامعه ایجاد کرد و لذا اگر جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی و مسلمانان یک امت واحده باشند، مگر آمریکا می‌تواند در منطقه اختلاف افکنی کند و یا اسراییل در مرزهای کشور اسلامی مستقر شود.

وی، مشکل اصلی در ایجاد تفرقه بین مسلمانان را عدم انجام تعالیم پیامبر اسلام خواند و خاطر نشان کرد: این بزرگترین درد جامعه اسلامی است که لازم است تا برای رفع آن به دستورات و سفارشات پیامبر اسلام برگردیم.

آموزش و پرورش نیازمند توسعه فکری و بازسازی عقیدتی است

خطیب جمعه همدان ضمن گرامیداشت واقعه ۳۰ مهر و قیام دانش آموزان همدانی علیه رژیم طاغوت، اظهار داشت: دانش آموزان امروز ادامه دهنده همان مسیری هستند که دانش آموزان در ۳۰ مهر سال ۵۷ در همدان رقم زدند.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم یک‌ منشور تربتی است، ابراز کرد: لازمه تحقق این بیانیه، توسعه فکری و بازسازی عقیدتی در آموزش و پرورش و تبیین درست از این بیانیه برای دانش آموزان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha