پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه زمینه برای شکست تحریم ها فراهم شده است، گفت: سیاست منطقی، معقول و متعادل وقتی پیش روی دولت قرار گرفت پیامدهای فراوانی از جمله امید آفرینی برای مردم به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی پیامبر اعظم (ص) افزود: واردات بی وقفه واکسن، عضویت در پیمان شانگهای و آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران ناشی از تغییر سیاست دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه امروز سیاست روسیه و چین در قبال ایران متفاوت شده است، افزود: رویکرد دولت قبل اقبال به غرب و اتکای ۱۰۰ درصدی به آمریکا و اروپا بود و شرق را در حاشیه قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه تحولات جدید در سیاست های بین المللی برای ایران تجربه مهمی است، تصریح کرد: آمریکایی ها اگر به این نتیجه برسند که ایران را در یک بازه زمانی طولانی از دست می دهند به طور یقین از خواسته های خود عقب نشینی خواهند کرد.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه طی سه ماه گذشته در دولت سیزدهم شاهد تحولات بسیار زیادی هستیم که نوید بخش  تحولات مثبتی در آینده است، اظهار داشت: مهمترین ویژگی رییس جمهوری این است که انقلابی، متدین و جهادی است و به طور کامل در راستای آرمان های نظام جمهوری اسلامی و سیاست های مقام معظم رهبری گام بر می دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی  فرماندهی کل قوا  افزود: امروز شرایط برای حاکمیت یک رئیس جمهور که مهمترین آن هماهنگی بین سه قوه است فراهم شده است.

وی با بیان اینکه سه قوه ارکان به هم پیوسته هستند، ابراز داشت: همبستگی بین قوای سه گانه یکی از امتیازاتی است که دولت سیزدهم دارد و این امر می تواند منشاء آثار و برکات مهمی در آینده باشد.

به گفته وی، مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهوری حرکت زیربنایی را در اصلاح امور آغاز کردند که نوید آینده خوب و امیدوار کننده ای را برای مردم فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به حوادث اخیر کشور افغانستان اشاره کرد و گفت: دست های ناپاکی زمینه اختلافات بین مسلمانان شیعه و سنی در افغانستان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: حوادثی که در کشورهای افغانستان، سوریه، لبنان و عراق شکل می گیرد حلقه های مرتبط با هم هستند و جبهه استکبار یعنی آمریکا، انگلیس و مرتجعان منطقه پشت این صحنه ها زمینه تشدید اختلافات را فراهم می کنند تا مسلمانان در آرامش نباشند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی کل قوا ابراز داشت: جمهوری اسلامی در قبال افغانستان تلاش کرد تا مرزهای آنها امن و از تعرض و سوء استفاده امریکا و عناصرش مصون باشد.

وی با بیان اینکه سعی شد تا جنگ درونی در افغانستان شکل نگیرد اما دست های ناپاک آمریکایی ها دخالت کردند، ادامه داد:  آمریکایی ها  ۲۰ سال افغانستان را اشغال کردند، هزاران نفر را کشتند و سرمایه های مردم را به غارت بردند و سرانجام با خفت و خواری اخراج شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه هم اکنون شرایط زندگی در افغانستان بسیار سخت است و مردم مشکلات بسیاری دارند، افزود: سازمان های بین المللی و جبهه کفراستکبار همچنان به آتش کوره اختلافات در این کشور اسلامی می دمند و اجازه نمی دهند این مردم روی آسایش و آرامش را ببینند.

به گفته وی، سیاست جمهوری اسلامی در قبال افغانستان ایجاد یک دولت فراگیر است تا خواسته های مردم محقق شود.

وی به میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در موضوع وحدت امت اسلامی بسیار تلاش کردند.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه وحدت در سه شکل اتفاق می افتد، ابراز داشت: این امر در پرتو حکومت آخرین ذخیره الهی محقق می شود و دیگری وحدت اسلامی است که مسلمانان با هر نوع فرقه و گرایشی در کنار هم باشند و به اصول مشترک تکیه و از اختلافات دست بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی سومین نوع وحدت را وحدت ایمانی خواند و اظهار داشت: در این نوع از وحدت شیعیان و کسانی که پیرو اهل بیت عصمت و طهارت هستند در کنار هم قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه وحدت انسانی در زمان ظهور آخرین ذخیره اللهی شکل می گیرد، افزود: وحدت اسلامی را پیامبراکرم (ص) پایه گذاری کردند و در جمهوری اسلامی امام راحل و مقام معظم رهبری تلاش های زیادی کردند تا جامعه اسلامی از این تفرقه و تشتت نجات پیدا کنند اما دست های ناپاک از جمله آمریکا و جبهه کفر استکبار و جریان هایی که در داخل کشورهای اسلامی هستند اجازه نمی دهند این اتحاد اسلامی و همدلی شکل گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha