سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهدی کارگر

حوزه/ حجت‌الاسلام کارگر گفت: حاشیه‌نشینی یکی از مشکلات بزرگ استان کرمانشاه بوده و جزء اولویت‌های کاری سازمان تبلیغات در سال ۱۴۰۰ است؛ به همین دلیل در حال تأسیس پایگاه‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین هستیم.

حجت‌الاسلام مهدی کارگر، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، که در حاشیه نشست ۲ روزه توانمندسازی راهیاران استانی بنیاد هدایت در اهواز انجام شد، اظهارداشت: اولین کار بنده در سمت معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه این بود که با کمک همکاران آمارهای تبلیغات اسلامی را در زمینه‌های مساجد، امامان محله و آمار و اطلاعات مختلفی که در سطح سازمان تبلیغات و استان کرمانشاه بوده را به‌روز کردیم و توانستیم یک شناسنامه‌ فرهنگی اجتماعی بسیار جامع تهیه کنیم که در آن تمام اطلاعات استان بیان‌شده است.

وی افزود: همچنین نکات قوت و ضعف هر شهرستان را در قالب یک فرم طراحی کردیم و در حال حاضر مشغول تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف شهرستان‌های مختلف هستیم.

حجت‌الاسلام کارگر، حاشیه‌نشینی را یکی از مشکلات بزرگ استان کرمانشاه دانست و بیان داشت: مسأله حاشیه‌نشینی جزء اولویت‌های کاری سازمان تبلیغات در سال ۱۴۰۰ بوده و ما در حال تأسیس پایگاه‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین هستیم که بحمدالله تاکنون ۲۸ پایگاه را در مناطق آسیب‌پذیر اجتماعی و حاشیه‌نشین تأسیس کرده‌ایم.

وی، عنوان داشت: در این پایگاه‌ها از روحانیون توانمندی دعوت به همکاری کردیم که در حال حاضر این عزیزان به‌صورت جهادی و تمام‌وقت همراه با خانواده‌ی خود در آن پایگاه‌ها مشغول به کار هستند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه، در ادامه گفت: برای روحانیون مستقر در این پایگاه‌ها برنامه‌های آموزشی خاصی مانند کلاس‌های سبک زندگی اسلامی، آموزش تخصصی خانواده، آموزش‌های مربوط به کودک و نوجوان، سواد رسانه و فضای مجازی و چگونگی استفاده صحیح از فضای مجازی را طراحی کرده‌ایم و این عزیزان هم‌اکنون در حال آموزش این مطالب هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی مربوط به مناطق حاشیه‌نشین بوده و ما باید برای این مناطق برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم، افزود: لازم است که در مرحله‌ی اول مساجد آن مناطق را پربار کرده و امام محله‌ی خود را در آن مناطق آموزش داده و قوی کنیم تا بتوانند مردم را آرام‌آرام جذب کرده و با برنامه‌ریزی خاص سبب رشد فرهنگی آن مناطق شوند.

حجت‌الاسلام کارگر، تصریح کرد: اگر مناطق حاشیه‌نشین تمام کشور به لحاظ امکانات تقویت شوند، بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی به‌صورت طبیعی حل می‌شوند و در حال حاضر مناطق حاشیه‌نشین در اولویت بسیاری از استان‌ها قرار دارد ولی در استان کرمانشاه ما به‌صورت ویژه‌ای روی مناطق حاشیه‌نشین فعالیت کرده و در حال طراحی برنامه‌های دقیقی برای این مناطق هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود ۱۰۰ امام محله و روحانی مستقر در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند و سعی کرده‌ایم که از مبلغین نمونه، جهادی، انقلابی، ولایت مدار و مطیع رهبری که دغدغه انقلاب اسلام را دارند، دعوت به همکاری کرده و فراخوان داده‌ایم و ان‌شاءالله به‌زودی با حمایت‌های مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه و سازمان تبلیغات اسلامی کشور تعداد قابل‌توجهی به این آمار اضافه شوند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه، در پایان گفت: سیستم جدیدی که در سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه اجرا می‌شود یک سیستم دوستانه و صمیمی بوده و هر سیستمی که در آن منیت از بین رفته و کسی در آن به دنبال اسم‌ و رسم نباشد و فقط به دنبال دستیابی به هدف، انقلابی گری و ولایت مداری باشد، بسیار رشد کرده و  روزبه‌روز بهتر می‌شود.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha