جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اردبیل

حوزه/ از تاکید رئیس جمهور بر تأمین آب به عنوان مهم‌ترین نیاز کشاورزان تا خبر وزیر اقتصاد مبنی بر راه اندازی منطقه آزاد تجاری اردبیل در کمتر از دوماه آینده از مهم ترین خبر سفر هئت دولت به استان اردبیل بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیمی رئیسی در جریان دیدار با اهالی روستای فتحعلی منطقه مغان، اظهار داشت: تامین آب برای اراضی مرغوب استان اردبیل مهم‌ترین نیاز و مشکل بخش کشاورزی این استان است.

رئیس جمهور اضافه کرد: برای تامین آب اراضی مرغوب کشاورزی منطقه مغان یک طرح بزرگ از چند سال پیش آغاز شده که یک فاز آن تا ۹۰ درصد احداث شده، فاز دیگر با ۷۶ درصد و فاز سوم با درصد کمتر در حال اجرا و تکمیل است.

خشکسالی مهرماه در نیم قرن اخیر بی‌سابقه است

همچنین علی‌اکبر محرابیان در این بازدید گفت: خشکسالی که در یک ماه اخیر از سال آبی جاری رخ داده در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بوده است و  نسبت به ۵۰ سال گذشته کاهش بارندگی‌ها در کشور محسوس بوده و در برخی از استان‌ها تا ۴۰ درصد رقم خورده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: در کنار صرفه‌جویی مردم، باید در تأمین منابع آب به نحوی عمل کنیم تا چالش و دغدغه‌ای جدی گریبانگیر شهرها و مناطق مختلف کشور نشود و در کلانشهرها نیز با کمبود منابع آب روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که هم اکنون آب جمع شده در پشت سدهای کشور به کمتر از ۱۸ میلیارد متر مکعب رسیده است.

نطقه آزاد تجاری اردبیل کمتر از دوماه آینده راه اندازی می‌شود

احسان خاندوزی نیز در جریان هشتمین سفر استانی رئیس جمهور به استان اردبیل منطقه آزاد تجاری به مرکزیت بیله سوار را خواسته به حق  مردم این شهرستان مرزی دانست و گفت: تنها با تعاون و همکاری هم می توان بر مشکلات اقتصادی فعلی غلبه و به رشد و شکوفایی رسید.

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: لایحه منطقه آزاد  تجاری و صنعتی اردبیل در دولت، مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت مراحل قانونی خود را طی کرده و میبایست در کمتر از  دو ماه آینده فعالیت خود را رسما آغاز کند و نقشه‌های این منطقه احتمالا در دولت قبلی تایید شده ولی هنوز به دست ما نرسیده است و با عملیاتی شدن راه‌اندازی منطقه آزاد اردبیل، هیات مدیره توانا و متخصص برای آن انتخاب شده و باقی مانده مسایل نیز به سرعت حل و فصل خواهد شد.

تا سال آینده سوت قطار در اردبیل به صدا درخواهد آمد

رئیس جمهور در بازدید از پروژه راه‌آهن گفت:  امیدوارم تا یک ‌سال آینده سوت قطار در ایستگاه راه‌آهن اردبیل به صدا دربیاید، هرچند مدیران پروژه، وعده نزدیک‌تری داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اضافه کرد: خط‌ آهن میانه - اردبیل باید خیلی زودتر از این‌ها به بهره‌برداری می‌رسید اما نزدیک به دو دهه طول کشیده است.

۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن پرداخت می‌شود

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نیز در این سفر با بیان این که هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف مسکن اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: هم‌اکنون در حال نهایی کردن سقف تسهیلات هستیم، به صورتی که بازپرداخت آن طی مدت ۲۰ سال برگردانده می‌شود که برای دهک‌های پایین، کم‌بهره خواهد بود و بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به متقاضیان سود ۱۸ درصدی در نظر گرفته‌اند که این سود را برای افراد نیازمند و کم‌درآمد متحمل می‌شویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha