جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: مشکلات اقتصادی، ریشه در مشکلات فرهنگی دارد و بی توجهی به فرهنگ، صدمات جبران‌ناپذیری برای کشور به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی عصر جمعه در دیدار نمایندگان اقشار مختلف مردم با رئیس جمهور، اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از بنیادی ترین نهادها در راستای توسعه فرهنگی کشور است. از رئیس جمهور انتظار داریم به نظام آموزش و پرورش توجه ویژه ای داشته باشد و  معلمان بازنشسته نیز از امتیازهای "طرح رتبه‌بندی معلمان" بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی،  ریشه در مشکلات فرهنگی دارد و بی توجهی به فرهنگ، صدمات جبران‌ناپذیری برای کشور به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تاکید کرد: باید شأن معلمان حفظ شود و اگر حفظ نشود به هیچ وجه شاهد تعالی فرهنگی جامعه نخواهیم بود. اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بسیار مناسب است، ولی امتیازهای این طرح باید شامل معلمان بازنشسته نیز شود که سالیان سال در راستای توسعه فرهنگی کشور تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای نابودی یک کشور، گرفتن عنوان مادری از بانوان، الگو سازی نامناسب برای جوانان و زیرسؤال بردن شأن معلمان کافی است، تصریح کرد: احساس جمعی، ثروت بزرگ و موتور محرکه جوامع است و هر کشور پیشتاز و توسعه یافته از یک تحول فرهنگی عبور و احساس جمعی را در بین مردم ایجاد کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha