پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست گروه های تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد قرآنی

حوزه/ حجت الاسلام ملکی گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد فعالیت های گروه های تبلیغی تخصصی به صورت متمرکز صورت می گیرد تا به حل مسائل فرهنگی بیانجامد؛ در سال جاری اعزام گروه به زندان ها را به مدت یک ماه و به صورت پایلوت داشتیم که گروه تبلیغی تخصصی «تدبر در قرآن کریم» آن را اجرایی نمود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام وحیدرضا ملکی رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی در نشست با مدیران گروه های تبلیغ تخصصی در زمینه معارف قرآن کریم گفت: ما از گروه های تبلیغی تخصصی خواسته ایم اگر بستری را برای تبلیغ تشخیص دادند طرحی متناسب با آن بستر به ما ارائه دهند تا بتوانیم آن ها را سامان داده و راهکارهایی برای اعزام ها بیابیم.

وی افزود: در سال جاری اعزام گروه به زندان ها را به مدت یک ماه و به صورت پایلوت داشتیم که گروه تبلیغی تخصصی «تدبر در قرآن کریم» آن را اجرایی نمود.

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: در آذرشهر و شهرک صنعتی سهند تبریز گروه تبلیغی نور مبین در ماه محرم و تابستان امسال حضور پیدا کرده و به نشر معارف قرآنی پرداختند.

وی از سامان دادن گروه های تبلیغی قرآنی جدید خبر داد و گفت: در تلاش هستیم بر تعداد گروه های تبلیغی تخصصی با محوریت قرآن کریم بیافزاییم.

رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نیاز هست نگاه جدی تری به موضوع قرآن صورت گیرد.

وی با اشاره به تابوشکنی از سوی گروه های تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه اعزام مبلغ افزود: ما اصرار بر این داریم که فعالیت تبلیغی فقط محدود به اعزام نباشد و بکارگیری هم به آن افزوده شود.

حجت الاسلام ملکی بیان داشت: تبلیغ می بایست همراه با شناسایی منطقه هدف، جریان شناسی منطقه و تولید محتوای متناسب با آن مناطق صورت گیرد و فقط به امر اعزام اکتفا نشود.

وی گفت: از مهر سال ۹۸ که تبلیغ تخصصی به صورت رسمی و ساختاری آغاز شد این دغدغه ها در دستورکار قرار گرفت؛ برای پاسخگویی به این نیازها و کارهای مطالعاتی و رصدی فعالیت های مختلفی پی ریزی شد.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به توسعه دایره تبلیغ اظهار کرد: ما تبلیغ را به هرگونه فعالیت اثرگذار در راستای حل مسائل حوزه های تخصصی مختلف گسترش داده ایم و فقط به اعزام مبلغ نمی اندیشیم.

وی با تأکید بر عدم تک عاملی بودن مسائل و گره های فرهنگی عنوان داشت: برای حل چالش های فرهنگی در مناطق مختلف کشور می بایست گروه های تخصصی با توانمندی های مختلف و به صورت پروژه محور وارد عمل شوند.

حجت الاسلام ملکی گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد فعالیت های گروه های تبلیغی تخصصی به صورت متمرکز صورت می گیرد تا به حل مسائل فرهنگی بیانجامد.

وی ادامه داد: شهر قم که بر سایر استان ها تأثیرگذاری بسیاری هم دارد متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی، داشتن نگاه بلندمدت به فعالیت های تبلیغی تخصصی را از لوازم این گروه ها برشمرد و خاطرنشان کرد: با فعالیت مستمر و در بلندمدت می توان شاهد حل و یا کنترل مسائل فرهنگی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی به معنای واقعی فعال فرهنگی باشد سازمان ها و ارگان های مختلف از او دعوت به عمل می آورند تا به فعالیت تبلیغی و فرهنگی بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha