جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست گروه های تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد قرآنی

حوزه/ حجت الاسلام صبوحی اوج اعتنا و اقبال قرآن در گام اول انقلاب اسلامی را مختص به حفّاظ و قرّاء دانست و گفت: برای گام دوم خداوند به نحوی مقدر فرموده است که حرکت به سمت مطالبه اصلی برود که همان تدبر در قرآن کریم و فهم مطالب این کتاب آسمانی در سطح جامعه اسلامی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حسین صبوحی در نشست مدیران گروه های تبلیغ تخصصی در زمینه معارف قرآن کریم که در سالن جلسات شهید سلیمانی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، گفت: گروه تخصصی تبلیغی تدبر در قرآن کریم در حدود ۴ سال است زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیت دارد، اما طرح تدبر در قرآن تقریباً ۲۰ سال است که زیر نظر اساتید حوزه و دانشگاه و با نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز به کار کرده است.

وی افزود: به لطف خدا فعالیت های تدبری در هرجا اعم از فضاهای علمی و عمومی که ارائه شد با استقبال خوبی روبرو شد.

حجت الاسلام صبوحی خاطرنشان کرد: بر اساس این استقبال تصمیم گرفته شد دوره های تخصصی برای طرح تدبر در نظر گرفته شود که از دل این دوره ها محتواهای تبلیغی مفید و کاربردی هم احصاء می گردد.

وی، اوج اعتنا و اقبال قرآن در گام اول انقلاب اسلامی را مختص به حفّاظ و قرّاء دانست و گفت: برای گام دوم خداوند به نحوی مقدر فرموده است که حرکت به سمت مطالبه اصلی برود که همان تدبر در قرآن کریم و فهم مطالب این کتاب شریف و مقدس می باشد.

این مبلغ تخصصی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در حال حاضر کتب تدبر در قرآن کریم در برخی حوزه ها و بعضی دانشگاه ها به عنوان واحد درسی آموزش داده می شوند؛ در تلاشیم که موضوع تدبر در قرآن به صورت یک رشته تخصصی در حوزه های علمیه آموزش داده شود.

حجت الاسلام صبوحی با اشاره به آثار تبلیغی تدبر در قرآن کریم افزود:  ما باور داریم که سوره های قرآن کریم به عنوان معجزه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر اساس ترتیبی منطقی و دارای مفهوم است که این منطق با تدبر در قرآن فهمیده می شود و مخاطب پس از رسیدن به این فهم ارتباط بیش از پیش با این کتاب آسمانی را خواستار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha