جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: باید دولت سیزدهم با مدیریت جهادی و اقدام انقلابی برای مانع زدایی از تولید اقدام کرده و بخش زیادی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های معطل‌مانده تولیدی را دوباره به چرخه تولید برگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از مسئولان استانی، بر لزوم توجه ویژه به پرداختن به اولویت‌ها از سوی مسئولان و دولتمردان تأکید کرد.

وی افزود: بیش از دو ماه است که دولت سیزدهم زمام امور اجرایی را به دست گرفته و این مدت البته زمان زیادی برای رفع‌ و رجوع مشکلات انباشته مردم نیست.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: عقب‌ماندگی‌های برآمده از کم‌کاری‌ها و رخوت دولت قبل، شرطی کردن اقتصاد کشور به روابط با غرب و برجام، شرایط کرونایی و تعلل‌های دولت دوازدهم و تشدید مشکلات معیشتی مردم باعث شده تا حل این معضلات مزمن در کوتاه‌مدت سخت و مشکل باشد اما برخی نشانه‌ها حاکی از امیدواری مردم به حل مشکلات و شکستن بن‌بست‌های ساختگی است.

وی اضافه کرد: هماهنگی و هم‌افزایی قوای سه‌گانه در عرصه‌های مختلف به‌گونه‌ای است که می‌توان به‌جرئت گفت این هماهنگی در دهه‌های اخیر کم‌نظیر بوده است، نمونه روشن آن حضور میدانی هر سه رئیس قوه در بررسی مشکلات مردم از نزدیک است.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: برگزاری هفتگی جلسات سران برای حل مشکلات مردم، جلسات مکرر شورای هماهنگی اقتصادی که در دوره قبل معمولاً تشکیل نمی‌شد، هماهنگی سه قوه در مبارزه با فساد و تصویب و اجرای لوایح و طرح‌های پیشگیری و رفع وقوع فساد در یکی دو ماه گذشته نمونه‌هایی از این هماهنگی است که این همدلی و هم‌زبانی شرط اساسی و گام اول در رفع مشکلات مردم است.

وی با اشاره به اینکه همین شرایط انتظارات مردم را به‌حق بالا برده است، تصریح کرد: البته ۶۰ روز و ۱۰۰ روز زمان زیادی برای حل همه مشکلات نیست اما برخی نشانه برای مردم اعتمادآفرین است؛ مثلاً انجام سریع واکسیناسیون و ترخیص پرشتاب کالاهای رسوب شده در گمرک و تلاش مجلس و دولت برای تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار و حذف امضاهای طلایی، اتخاذ سیاست درست در حل مشکل گرانی کاذب سیمان، ازجمله اولیه موانع تولید در باقیمانده از سال جهش تولید آثار مثبت خود را نشان دهد.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: واقعیت این است که کشور ما در بین ۱۸۰ کشور دنیا صدمین کشور در فراهم‌سازی شرایط کسب‌وکار است که این رده خوبی برای ایران اسلامی نیست، رئیس‌جمهور محترم چنانچه نشان داده است باید با اعزام گروه‌ها و هیئت‌های تخصصی به صنایع مختلف در استان‌های مختلف، وزارتخانه‌های ذی‌ربط را مأمور کند تا به‌طور جهادی برای مانع زدایی از تولید اقدام کنند و بخش زیادی از کارخانه‌ها و کارگاه‌های معطل‌مانده تولیدی را دوباره به چرخه تولید برگردانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha