جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: زمانی که بی بصیرتی در بین مسلمین وجود داشته باشد، عملا برای دشمنان فرصت سازی کرده ایم، لذا باید هوشیار و با بصیرت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سید جلال حسینی امروز در جمع روحانیون و طلاب شهرستان کامیاران که به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار داشت: باید از لحظه لحظه ایام هفته وحدت برای وفاق و تقریب بیشتر بین مذاهب اسلامی نهایت استفاده را ببریم و این هفته را فرصتی برای بازخوانی دوباره مشترکات مسلمین دانست.

مدیر مدرسه علمیه کامیاران ادامه داد: در هفته وحدت می توان به بررسی و تحلیل عناصر وحدت بیشتر در جهان اسلام و شناسایی عوامل وحدت زدا و تفرقه انگیز در بین مسلمین پرداخت.

وی ادامه داد: سالیان متمادی است که همواره دستانی در کار  بوده تا هیچ آرامش و وحدت در بین مسلمین محقق نشود و از سوی دیگر بی بصیرتی برخی از سران کشورهای اسلامی به نوعی بازی کردن در زمین دشمنان است که نمونه بارز آن را می توان دوستی این کشورها با رژیم غاصب اسرائیل و پشت کردن به آرمان های مردم فلسطین عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی گفت: همه باید آگاه باشیم که مستکبرین برای رسیدن به مطامع خود هرگز دست از سر جوامع اسلامی بر نمی دارند، زمانی که بی بصیرتی در بین مسلمین وجود داشته باشد، عملا برای دشمنان فرصت سازی کرده ایم، لذا باید هوشیار و با بصیرت باشیم.

وی با اشاره به نقش کلیدی حوزه های علمیه در وفاق بیشتر بین مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع باید به خوبی اوضاع جهانی و منطقه ای را درک کنند و ارتباطات و تعاملات را برای هم افزایی و وحدت بیشتر در جهان اسلام افزایش دهند، البته این ارتباطات باید دوسویه، کاربردی و علمی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha