شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ محفل انس با قرآن در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز

حوزه/ محفل انس با قرآن به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، محفل انس با قرآن به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این محفل کاظم آذر پیرا، قاری برتر مسابقات کشوری، با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید محفل را عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن کرد.

در ادامه سید علی موسوی، با مدیحه‌سرایی در مدح پیامبر مکرم اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت محفل را نورانی کرد.

در بخش دیگر این محفل قرآنی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ضمن تبریک میلاد پیامبر مکرم اسلام و امام صادق(ع)، اظهار داشت: مأموریت و وظیفه‌ اصلی طلاب استمرار حرکت پیامبر اسلام است؛ چراکه مأموریت پیامبر(ص) بعد از ایشان به علمای دین واگذارشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، در ادامه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به پیامبر می‌فرماید:« قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللَّهُ»، یعنی اینکه اگر دوست دارید محبوب خداوند باشید و خداوند به شما توجه کند و دست شمارا بگیرد، رمز آن، محبت به پیامبر و اهل‌بیت اقتدای به آنهاست.

وی در پایان گفت: یک طلبه برای پیشرفت علمی، ناگزیر به ورود در مسیر اهل بیت(ع) است و علماء و اولیائی  که خود را در این مسیر قرار می‌دهند و در خود این تحول را به وجود می‌آوردند که با اقتداء به سیره‌ی پیغمبر از خاکی بودن خارج شوند و الهی شوند همان‌گونه که پیامبر بر امتش شاهد است آن‌ها هم بر امت پیامبر شاهد می‌شوند.

در پایان این محفل قرآنی از حافظان برتر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و افراد برتر طرح مطالعاتی تابستان ۱۴۰۰، با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است، هدف از برگزاری این محفل قرآنی، انس هرچه بیشتر با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی میان طلاب و روحانیون اهوازی بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha