پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 984598
۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
پیامبر و کودکان

حوزه/ محمدلو گفت: نوازش، نهال محبت و علاقه را در وجود کودکان زنده می سازد و فـرزنـد هـم از عـلاقـه پـدر و مـادر نـسـبـت بـه خـود آگـاه مـی شـود و یـکـی از عـادات رسـول خـدا (ص) نـسـبـت بـه کـودکـان نوازش آنـان بـوده اسـت و حضرت عدالت و مساوات را بین کودکان رعایت می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با اشاره به رفتارهای پیامبر(ص) با کودکان، اظهار داشت: رسـول گـرامـی اسـلام در نـهـایـت سادگی و مهربانی با کودکان، خواه فرزندان خود یا اطـفـال دیـگـران رفتار می کردند  و در مورد حضرت نوشته اند، مهربانی درباره کودکان راه و رسم پـیـامـبـر بـود. و ایـن رفـتـار رسول مکرم (ص) در ایـجـاد عوامل شخصیت در کودکان تاثیر فراوانی داشت.

وی با تاکید بر این که رسول اکرم (ص) در سلام دادن به کودکان سبقت می گرفتند، ادامه داد: رفتارهای پیامبر عظیم الشان (ص) با کودکان بسیار سنجیده و حساب شده بود و در مورد امام حسن (ع) و امام حسین (ع) وارد شده است که حضرت به احترام آن ها بلند می شدند و گاهی بر دوش خویش سوارشان می کردند و برای رعایت حال کودکان ،گاه نماز را زودتر تمام  و هنگامی که اصحاب از علت آن سوال می کردند میفرمودند، مگر صدای گریه و فریاد کودک را نشنیدید؟  و رسول اکرم (ص) با این کار می خواستند مادر کودک بتواند به فرزندش شیر بدهد و به او رسیدگی کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی اضافه کرد: پیامبر با کودکان همبازی و آنها را شاد می کردند و قضیه بازی حضرت با کودکان که وقت نماز داشت نزدیک می شد و برای بچه ها گردو دادند تا پیامبر را رها کنند معروف در تاریخ موجود است.

وی بیان داشت: نوازش نهال محبت و علاقه را در وجود کودکان زنده می سازد و فـرزنـد هـم از عـلاقـه پـدر و مـادر نـسـبـت بـه خـود آگـاه مـی شـود و یـکـی از عـادات رسـول خـدا (ص) نـسـبـت بـه کـودکـان نوازش آنـان بـوده اسـت و حضرت محمد (ص) عدالت و مساوات را بین کودکان رعایت می کردند.

محمدلو، آموزش ورزش های سالم، آموزش علم، تربیت دینی و یاد دادن محبت اهل بیت به فرزندان را از مهم ترین سفارشات رسول خدا به والدین عنوان کرد و گفت: زمانی که پیامبر (ص) دعوت خود را در مکه علنی کردند جوانان اولین کسانی بودند که به ندای رسول مکرم (ص) لبیک گفتند و رفتار و سیره اخلاقی و سخنان هدایتگر ختمی مرتبت(ص) برای همه طبقات مؤثر بود، و این جوانان در عرصه مدیریت اجتماعی و فرماندهی نظامی لیاقت و شایستگی هـای خـاصـی داشـتـنـد و هـر کـدام کـارنامه درخشانی از خدمتگزاری بر جای گذاشتند و نزد پیامبر دارای جایگاه و احترام خاصی بودند.

وی در ادامه به رفتار نبی مکرم اسلام (ص) با جوانانی که به سوی گناه کشیده می شدند، اشاره کرد و افزود: در جریان هایی که رسول اکرم (ص) مشاهده می کردند جوانی به سمت گناه می رود مقدمات ازدواجش را فراهم می کردند تا از این کار باز دارند و به جوانان ارج می نهادند و بدان ها شخصیت می دادند و اعتماد می کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، ساده زیستی، ارزش گذاری به بانوان و زنان، برخورد کریمانه با فقرا، عفو و گذشت، تدبیر عالی، صداقت با مردم ، استقامت در مسیر حق و شجاعت را از دیگر جلوه های زیبای زندگی رسول مکرم اسلام (ص) عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha