پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مؤسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: مبلغان با تأسی از سیره پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) با مبانی زیبای دین اسلام و عوامل وحدت آشنا شده و با تبیین آثار تفرقه و اختلاف، زمینه اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست پژوهشی با محوریت «نقش پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و راهکارهای نبوی در تحقق وحدت اسلامی» با حضور جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام طاهری با استناد به آیه ۱۰۷ سوره انبیاء «و ما أرسلناک الا رحمة للعالمین»، بیان کرد: پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) آخرین فرستاده خدا برای نجات مردم از جهالت و گمراهی و هدایت آنان به سور نور بودند.

وی وحدت و یک‌دل بودن جامعه اسلامی را از زیرساخت‌ها و محور رحمت الهی دانست و گفت: در هر جامعه‌ای که اختلاف، تفرقه و کینه وجود داشته باشد، رحمت الهی شامل آنان نمی‌شود.

مؤسس مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا»، وحدت و بهره‌مندی از نعمت برادری را از آثار تمسک به حبل الله برشمرد و تشریح کرد: اگر جامعه‌ای با اختلاف، تفرقه و جنگ پیش رود، در عذاب آتش می‌سوزد، لذا مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ زده و با یکدیگر وحدت داشته باشند و نسل آینده نیز به همین سو حرکت کند.

حجت‌الاسلام طاهری به بحث پیرامون آثار تفرقه پرداخت و جامعه متفرق را به براده‌های آهن تشبیه کرد و افزود: اگر افراد جامعه کنار یکدیگر باشند، هیچ عاملی نمی‌تواند آنان را جدا کند؛ اما زمانی که اختلاف داشته باشند مانند براده‌های آن از یکدیگر گسسته شده و وحدت و استحکام ندارند.

وی، ایجاد وحدت و رفع اختلافات بین مسلمانان را محور رسالت پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) معرفی کرد و توضیح داد: آن حضرت مبنای رسالت خویش را بر محور وحدت قرار داده و با دعوت مردم به برادری، گذشت و تواضع، آنان را با مبانی دین اسلام آشنا کردند.

استاد حوزه، تشکیل پایگاه و ایجاد برادری بین مردم، مهاجر و انصار را دو کار مهم و اساسی پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) برشمرد و افزود: ایشان جامعه دوران جاهلیت را تحت سلوک خویش قرار دادند؛ لذا رفتارهای کریمانه پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) سبب شد بسیاری از مردم مسلمان شوند.

حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: مبلغان با تاسی از سیره پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) با مبانی زیبای دین اسلام و عوامل وحدت آشنا شده و با تبیین آثار تفرقه و اختلاف، زمینه اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان را فراهم کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha