جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته وحدت

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان اعلام کرد: در راستای گرامیداشت هفته وحدت، مدارس و مبلغان حوزه خواهران گلستان حدود ۱۰۰ عنوان برنامه محوری برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم لیلا کابوسی در جمع تعدادی از کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام، بیان کرد: در هفته وحدت که بر محور پیامبر وحدت آفرین و ولادت خجسته ایشان شکل گرفته است، میثاق‌ها مستحکم و پیمان‌ها استوارتر می‌شود که جهان اسلام در شرایط موجود از طریق وحدت و هماهنگی می‌توانند علاوه بر حل مشکلات داخلی، اقتدار و عظمت خود را به رخ جهانیان بکشاند و مسیر ترقی و پیشرفت را طی کنند.

وی افزود: با اتحاد مسلمانان، توطئه‌ها و دسایس دشمنان اسلام خنثی می‌شود و مسلمین قادر به محافظت از خود بوده و نخواهند گذاشت کوچک‌ترین آسیبی متوجه سرزمین‌های اسلامی شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان، یکی از عوامل تقویت وحدت را علما و مبلغان دینی دانست و خاطرنشان کرد: آن بزرگواران می‌توانند با ایجاد وحدت، پرچم دار مبارزه با استکبار جهانی باشند.

کابوسی تشریح کرد: در راستای گرامیداشت هفته وحدت، مدارس و مبلغان حوزه علمیه خواهران استان گلستان با درک حساسیت زمان، ضمن با شکوه برگزارکردن جشن‌های هفته وحدت، حدود ۱۰۰ عنوان برنامه محوری برگزار کردند.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۵ مورد نشست های تخصصی حضوری و مجازی با عناوین هفته وحدت، مانند؛ سیره پیامبر(ص) در تحکیم وحدت امت اسلامی، مبانی وحدت از دیدگاه قرآن کریم و روایات، وحدت اسلامی رمز اقتدار و راه غلبه بر استکبار جهانی از جمله فعالیت های انجام شده در این هفته است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان اضافه کرد: برگزاری همایش‌های شهرستانی مشترک با اهل تسنن و دیدار با خانواده شهدای اهل تسنن، اجرای بیش از ده‌ها برنامه دانش آموزی، تولید محتوا با عناوین میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) و انتشار در فضای مجازی، دیدار با ائمه جماعات شیعه و سنی، راه‌اندازی پویش‌های مجازی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تفسیری، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و برشور، برگزاری اردوهای جهادی، اعزام مبلغ از دیگر برنامه‌های صورت گرفته از سوی حوزه علمیه خواهران این استان است.   

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha