پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ حجت الاسلام افتخاری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی ناظر به اقتضائات دوران کرونا، طرح های جدیدی را برای تبلیغ معارف ناب الهی در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جلسه طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد مقیم حوزه علمیه قم، به مناسبت سالروز ولادت با سعادت پیامبر اعظم محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله) و امام صادق(علیه السلام) در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام افتخاری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع طلاب و فضلای این استان، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت پیامبر (صلی الله علیه و آله) به فرازهایی از آیات الهی اشاره نمود و تصریح کرد: هیچ گاه نباید در مسیر انجام وظایف سست شویم؛ چراکه خداوند متعال همراه یاری رسانان دین حق است.

وی، ضمن تأکید بر این که پیامبران واسطه فیض هستی به بشریت هستند، به جایگاه رفیع تبلیغ اشاره نمود و اظهار داشت: حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغی و جای جای عرصه های دینی نیازمند حضور طلاب و فضلای مستعد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد، لزوم هماهنگی های سازمانی برای فراهم سازی امکانات تبلیغی برای مبغلان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی ناظر به اقتضائات دوران کرونا، طرح های جدیدی را برای تبلیغ معارف ناب الهی در دستور کار قرار داده است.

وی، به بحث خودسوزی اخیر در استان کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرد و یادآور شد: حضور میدانی طلاب و فرهیختگان حوزوی در جمع مردم، می‌تواند بسیاری از دغدغه ها، مشکلات و ناهنجاری‌های فرهنگی را برطرف سازد.

برپایی دوره های دانش افزایی حوزه تبلیغ از دیگر موضوعات مورد اشاره حجت الاسلام افتخاری بود، وی در این رابطه ضمن تاکید بر اهمیت حضور فعال تبلیغی، تصریح کرد: ضرورت دارد تا در عین انگیزه بخشی تبلیغی، زمینه حضور مبلغان ارجمند را بیش از پیش فراهم نماییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد مهیاسازی بسترهای تبلیغی را از برجسته ترین وظایف سازمان تبلیغات توصیف کرد و ابراز داشت: نیاز است تا عزیزانی که اعزام می شوند، هماهنگی روز افزونی با یکدیگر داشته باشند تا بتوان خدمات شایسته‌ای همچون موضوع اسکان را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان این که شرایط کرونا دشواری های زیادی را برای فعالان حوزه تبلیغ میدانی ایجاد نموده است، یادآور شد: تقویت گروه‌های اعزامی به ویژه گروه هایی که به صورت تخصصی اقدام به تبلیغ می کنند، امری ضروری است.

حجت الاسلام افتخاری ضمن تاکید بر این که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر انقلابی گری و ارتباط با اهل بیت(علیهم السلام) از ویژگی های خاص هویتی برخوردارند، تصریح کرد: این وضعیت و ویژگی باید به طور خاص دیده و تقویت گردد؛ حضور مردم دین دار انقلابی بهترین موهبت برای فعالان عرصه های مختلف تبلیغی است.

ناظر به اقتضائات کرونایی، طرح های تبلیغی جدیدی را در دستور کار قرار داده ایم

حجت الاسلام جعفری مدیر مرکز خدمات حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد، نیز در ادامه این دیدار بر اهمیت توجه به ظرفیت ها، فرصت ها و ضعف ها اشاره و بر لزوم برسی و اصلاح رویکردها تاکید نمود و یادآور شد: تقویت نقش آفرینی حوزوی در منطقه، نیازمند همگرایی، همدلی و یک صدای علما و فضلا، ائمه جمعه و مبلغین استان است.

وی بر اهمیت فرهنگ سازی توجه به مسئولیت قلم، زبان و گوش در تعاملات اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: چند سالی است که در رابطه با همگرایی مراکز و نهادهای حوزوی مجموعه مستقلی شکل گرفته است؛ ادامه و تقویت و اصلاح ضعف ها می تواند ثمرات فراوانی را در حوزه های مختلف تبلیغی داشته باشد.

حجت الاسلام جعفری بر لزوم هم افزایی و همگرایی دینی تمام فعالان این عرصه تاکید ورزید و یادآور شد: مرکز خدمات حوزه در عرصه‌های مختلفی چون؛ حوزه سلامت و امور بیمه ها، بحث مسکن و معیشت طلاب نقش آفرینی می‌کند. حفظ احترام و عزت نفس طلاب ارجمند از توجهات مهم در حوزه خدمت رسانی به حوزویان و فضلای معزز است.

مدیر مرکز خدمات حوزه استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان این که این مرکز خدمات به منظور تسهیل خدمات به طلاب، رابط هایی را در مناطق مختلف استان معرفی نموده است، اذعان داشت: امیدواریم در طرح جهش مسکن دولت سیزدهم، همزمان با مردم بتوان بخشی از نیازهای مسکن طلاب، فضلا و مبلغان را برطرف نمود.

وی با اشاره به این که مرکز خدمات حوزه در بحث مسکن طلاب صرفا می تواند به صورت حمایتی ورود داشته باشد، خاطرنشان کرد: فعال بودن پرونده مرکز خدمات طلاب در حوزه استان، نخستین شرط ارائه خدمات به طلاب و فضلای ارجمند است.

حجت الاسلام جعفری در بخش پایانی سخنان خود به موضوعاتی چون، تسهیلات قرض الحسنه، ارائه کمک‌های موردی به خانواده برخی از مرحومین و معمرین حوزه، توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی، تقویت بحث خیرین و حمایت از نخبگان استان اشاره نمود.

حجت الاسلام امینی اطهر، نماینده طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ابتدای این جلسه، ضمن خیر مقدم به حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان و رئیس مرکز خدمات حوزه علمیه استان، تبلیغ را امری مهم دانست و گفت: امیدواریم در استان زمینه حضور و تبلیغ میدانی طلاب و فضلای مقیم قم بیش از پیش فراهم گردد.

وی بررسی شرایط مسکن طلاب استان را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: از مدیرانی که از روحیه جهادی و انقلابی برخوردارند، انتظار فراوانی وجود دارد تا اهتمام بیشتری نسبت به حل مشکلات و دغدغه‌های قشر طلاب داشته باشند.

ناظر به اقتضائات کرونایی، طرح های تبلیغی جدیدی را در دستور کار قرار داده ایم

حجت الاسلام بهادری، دیگر نماینده طلاب و فضلای کهگیلویه نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور مهمانان و طلاب و فضلا، یادآور شد: مدیرکل سازمان تبلیغات و مدیر مرکز خدمات حوزه استان از فعالین در عرصه تبلیغی و خدمت رسانی به طلاب بوده و امیدواریم روند فعالیت این عزیزان همواره پر از پیشرفت بوده و برنامه های آنان به سرانجام مطلوبی برسد.

ناظر به اقتضائات کرونایی، طرح های تبلیغی جدیدی را در دستور کار قرار داده ایم

گفتنی است: در بخش دیگری از این جلسه برخی از مدیران گروه های تبلیغی و تعدادی از طلاب و فضلای استان نیز به ایراد سخن پرداخته و به موضوعاتی همچون «توجه به نخبگان حوزوی و دانشگاهی»، «امیدآفرینی و تقویت نشاط اجتماعی»، «ارتقای جایگاه علمی، فرهنگی وتبلیغی طلاب در استان»، «تأمین محل اسکان و استقرار مبلغان»، «توجه به مسکن طلاب حوزه در استان»، «تحول اساسی در حوزه علمیه استان»، «توجه بیشتر مجمع نمایندگان طلاب به منویات رهبر معظم انقلاب در رابطه با وظایف این نهاد»، «استعدادیابی، تقویت و جهت‌دهی به استعدادهای درخشان»، «برنامه ریزی عملیاتی مجمع نمایندگان برنامه‌ریزی برای سرپناهی استعدادهای برتر»، «زمینه‌سازی برای تبلیغ هوشمند و تاثیرگذاری طولانی مدت»، «ایجاد تفاهم نامه هایی با بیمارستان ها و درمانگاه های استان برای ارائه خدمات درمانی قوی»، «تقویت همکاری ها با گروه های تبلیغی جهادی و اخذ مجوزهای لازم برای حضور میدانی در حوزه های نوین تبلیغی»، «لزوم پیگیری مسکن طلاب در شهر سی‌سخت و حل مشکلات این مسیر»، «بهبود اوضاع تبلیغی مساجد روستاها و تقویت این حوزه تبلیغی مهم و تاثیرگذار» و ... اشاره کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha