جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مریم رضاوندی

حوزه/ رضاوندی گفت: باید در عین حال که از عظمت خداوند و مجازات گناه می ترسیم به رحمت الهی نیز امید داشته باشیم چرا که امید و ایمان انسان را سالم به مقصد می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرحمت رضاوندی، امروز در نشست اخلاقی و فرهنگی که در مدرسه فاطمیه شهرستان نقده برگزار شد، با بیان این که خوف الهی باید همیشه در وجود انسان باشد، اظهار داشت: خوف در وجود انسان از پروردگار عالم به دو دلیل است، یکی به خاطر گناه و مجازات آن و دیگری به دلیل عظمت الهی است که بالاتری ترس و خشیت است و کسانی که به این مرحله برسند رستگار خواهند شد، چرا که هیچ وقت دچار معصیت  و گناهانی نظیر، تهمت، افتراء، کذب، دشنام و ...نخواهند شد.

وی اضافه کرد:  پیامبر(ص) به عنوان یک انسان کامل الگوی همه بشریت است، چرا که حضرت به اندازه ای در دل خود خوف و خشیت الهی داشتند که گاهی از شدت آن اشک از چشمانش جاری می شد و هیچ وقت دچار معصیت نشدند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه نقده تصریح کرد: نرم خویی، مهربانی، خوش اخلاقی، مردم داری و برخورد کریمانه با دیگران از نمونه بارز اخلاق نبی مکرم اسلام (ص) بود که در سایه خوف الهی به دست آمده بود و ما هم باید به تاسی از ایشان در دلمان خشیت الهی باشد.

 وی در پایان با بیان این که نباید خوف زیاد، ما را از رحمت خداوند ناامید کند، گفت: باید در عین حال که از عظمت خداوند و مجازات گناه می ترسیم به رحمت الهی نیز امید داشته باشیم چرا که امید و ایمان انسان را سالم به مقصد می رساند.

این برنامه با قرائت دعای فرج به پایان رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha