جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ امضا تفاهم نامه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با دانشگاه آزاد اسلامی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، گفت: مؤسسه امام خمینی (ره) در راستای تأکید مقام معظم رهبری بر همکاری بین مراکز علمی و پژوهشی کشور تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش و توسعه همکاری حوزه با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی منعقد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری آموزشی پژوهشی میان دانشگاه آزاد اسلامی و این مؤسسه که در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و مؤسس مکتب جعفری امام صادق علیه السلام با اشاره به پیوست حکم مقام معظم رهبری در معرفی رئیس جدید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: ارتباط و همکاری با مراکز عالی علمی و پژوهشی یکی از نکات مؤکد معظم‌له است که مؤسسه در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش و توسعه همکاری حوزه با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی منعقد می‌کند.

دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم در سخنانی،‌گفت: پیرو جلسات اخیر، برای برقراری ارتباط میان حوزه و دانشگاه و اقداماتی که برای گسترش اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است و همچنین استفاده از تجربیات و ظرفیت های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، این تفاهم‌نامه تنظیم شد و به امضا رسید که امیدواریم با اقدامات مجدانه که در معاونت علوم انسانی و هنر و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان قم صورت گرفته، بتوانیم در این راستا مؤثر و کارآمد باشیم.

وی در ادامه به تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و افزود: این سند در قالب برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی و برای تحقق سند دانشگاه اسلامی تدوین شده که در آن، موضوع ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با حوزه نیز دیده شده و بر آن تأکید شده است. این سند یک برنامه اجرایی است که به عنوان نقشه راه، مسیر دانشگاه آزاد اسلامی برای پنج سال آینده را مشخص می کند.

بر اساس این گزارش: تفاهم‌نامه همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بین دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به منظور تعامل مؤثر و فعال در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، گسترش همکاری‌های علمی و بهره‌گیری بهینه از تجارب، ظرفیت‌ها و امکانات طرفین در راستای تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی منعقد شده است.

توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی دو مجموعه، بهره‌مندی متقابل از توانایی‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر و بهره‌مندی متقابل در ایجاد توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات علمی و فرهنگی بین معاونان، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

براساس این تفاهم نامه، همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شامل محورهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است.
به منظور اجرای این تفاهم‏نامه، کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه امام خمینی (ره) ایجاد می شود تا درخصوص برنامه‌ریزی و اجرای هر یک از مفاد تفاهم‌نامه تصمیم‌گیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha