پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 986864
۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
سند ملی مسجد

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر دارد، سند ملی توسعه، گسترش و تقویت نهاد مسجد و سامان بخشی و راهبری آن، پیش از تصویب، به کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و تخصصی، حلقه‌های میانی، کانون‌های تفکر و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، نوآوران، ائمه مساجد، کنشگران مرتبط و عموم مردم عرضه و از مشارکت‌های فکری و ایده‌های آنان در تصحیح و تکمیل این سند استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، پیرو مصوبه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور که طی نامه شماره ۵۳۶۶۱ مورخ ۱۵‏/۰۵‏/۱۳۹۹ توسط معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور ابلاغ شده است، مقرر گردید سازمان تبلیغات اسلامی در راستای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سند ملی توسعه، گسترش و تقویت نهاد مسجد و سامان بخشی و راهبری آن را با مشارکت مجموعه ذی­نفعان این سند تدوین نماید. سازمان تبلیغات اسلامی بعد از ابلاغ این مصوبه روند تدوین سند ملی مسجد را آغاز کرد و با همراهی سازمان‌های ذی‌ربط تدوین پیش­نویس این سند را به مرحله نهایی رسانده است.

هرچند که سند ملی مسجد باید مبنای عمل و برنامه‌ریزی سازمان‌ها و دستگاه‌ها باشد ولی در عین حال لازم است در طراحی آن، آراء نخبگان و فرهیختگان تجمیع شود؛ تا سند انتظار مردم را نمایندگی و برای حضور مردم در پیاده‌سازی واقعی آن زمینه‌سازی نماید و مجموعه‌ها، پویش‌ها و خیزش‌های مردمی و فرهنگ عمومی مردم به امر مسجد اهتمام پیدا کنند.

از این رو دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در نظر دارد، سند ملی مسجد پیش از تصویب، به کارشناسان دستگاههای اجرایی و تخصصی، حلقه­‌های میانی، کانون‌های تفکر و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، نوآوران، ائمه مساجد، کنشگران مرتبط و عموم مردم عرضه شود و از مشارکت‌های فکری و ایده‌های آنان در تصحیح و تکمیل این سند استفاده شود.

مشارکت در فرایند جمع­ سپاری سند ملی مسجد از طریق سامانه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نشانی hamandishi.sccr.ir و یا آدرس challesh.ir، امکان پذیر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha