پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه سیدالشهداء خرمشهر

حوزه/ حجت‌الاسلام حجتی گفت: امروزه روحانیت در نبرد نابرابر فرهنگی، فرمانده میدان بوده و باید مردم را به سمت حقایق و مسیر درست، راهبری و هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام حجتی، مسئول مدرسه علمیه سیدالشهداء خرمشهر، در آیین عمامه گذاری طلاب این مدرسه علمیه، با بیان اینکه لباس تقوا برترین لباس انسان است، اظهارداشت: به تعبیر سخن معصومین(ع)، آن لباسی که از همه لباس‌ها مطهرتر و مقدس‌تر است، لباس تقواست.

وی لباس روحانیت را نماد تقوای الهی دانست و تصریح کرد: اگرچه لباس روحانیت در ظاهر از جنس نخ و پارچه است؛ اما باطن آن مملو از عقیده و اعتقاد به خداوند متعال است که می‌تواند زرهی در برابر شیطان و هوای نفس باشد.

حجت‌الاسلام حجتی، با اشاره به خصوصیات لباس تقوا، گفت: به تعبیر علمای بزرگ دین، اگر لباس ظاهری انسان را در مقابل سرما و گرما حفظ می‌کند، لباس تقوا انسان را از عذاب و آتش جهنم محفوظ می‌دارد.

بیشتر بخوانید؛

۵ طلبه خرمشهری به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند 

مسئول مدرسه علمیه سیدالشهداء خرمشهر، اذعان کرد: این لباس مقدس، انسان را در مقابل شدائد و سختی‌ها، مقاوم و استوار کرده و آن را در جهاد مقدس، که نبرد با شیطان است، پیروز می‌کند.

حجت‌الاسلام حجتی، گفت: لباس روحانیت، نماد تقوا، پاکی، صداقت و بصیرت بوده و به همین دلیل است که وقتی به تن طلبه و عالمی پوشیده می‌شود، در نگاه اهل ایمان و آن‌هایی که با آن لباس آشنا هستند، احساس امنیت و آرامش می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه، خطاب به طلاب حاضر در مراسم، بیان کرد: لباسی که شما بر تن کردید، نشان از آن دارد که به‌صورت رسمی در جهاد اکبر یعنی نبرد با شیطان و حفاظت و حراست از کیان اسلامی حضور پیدا کرده‌اید.

وی گفت: امروز اعتقادات و مذهب ناب شیعه، مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته که باید با همه توان و علمی که دارید، از کیان تشیع و اسلام ناب محمدی دفاع کنید؛ چراکه شما روحانیون در این نبرد نابرابر فرمانده میدان هستید و باید مردم را به سمت حقایق و مسیر درست، راهبری و هدایت کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha