جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب سنگی که سهم من شد

حوزه/ جریان انقلابی، امروز با وجود ده ها موضوع مناسب در انقلاب، به خوبی از رمان برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسن ابراهیم زاده در مراسم رونمایی « از کتاب سنگی که سهم من شد» که در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد، گفت: امروز اگر داستان نویسی و رمان نویسی در حوزه های مختلفی به وسیله نویسندگان جدی گرفته شود می توان شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای جریان انقلاب در کشور بود.

این ناقد افزود:  باید بدانیم رمان نویسی آن قدر جاذبه دارد که بعضی از جریانهای فکری مانند کمونیست ها به خوبی توانسته اند برای پیشبرد اهداف خود از آن استفاده کنند.

ابراهیم زاده عنوان کرد: اما جریان انقلابی، امروز با وجود دهها موضوع مناسب در انقلاب، به خوبی از رمان برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده نکرده است.

این پژوهشگر افزود: با وجود این که انقلاب ایران اسلامی دارای دستاوردهای عظیمی در بین همه انقلاب ها در دنیا بوده، اما می بینیم بعضی ها تلاش دارند چهره انقلاب را خشن جلوه دهند و این مظلومیت انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: زمانی انقلاب اسلامی از این مظلومیت خارج می شود که بتوانیم از رمان برای پیشبرد اهداف و منافع انقلاب استفاده کنیم.

ابراهیم زاده عنوان کرد: امروز با وجود همه هجمه هایی که علیه انقلاب شده و نهضت های مختلفی در ادامه اقدام به طراحی علیه نظام و انقلاب کردند، اما ما رمان چند صفحه ای بلکه ۵۰ صفحه ای برای نشان دادن عمق خباثت شان به مردم نداریم. این همان کم کاری جریان انقلابی است.

این پژوهشگر افزود: این در حالی است که رهبر انقلاب بر امر رمان نویسی برای پیشبرد اهداف انقلاب تأکید فراوانی دارند و این مطالبه ایشان هنوز روی زمین مانده است.

وی بیان داشت: باید افرادی مانند آقای امامیان این جسارت را به خود بدهند و وارد میدان شوند تا نگذارند در حوزه فرهنگی سخن رهبر انقلاب روی زمین بماند.

ابراهیم زاده عنوان کرد: وقتی کمونیستیها و دیگر جریانها از رمان برای پیشبرد اهداف شان استفاده کردند، چرا ما نباید با وجود این همه نویسنده خلاق از رمان برای پیشبرد برنامه های انقلاب و خنثی سازی برنامه های دشمنان بهره ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha