شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه علمیه خواهران خوزستان
عکس تزئینی است

حوزه/ پیش نشست همایش مکتب جعفری و حوزه های علمیه، با مشارکت مدارس علمیه خواهران حضرت خدیجه(س) ماهشهر و فاطمة الزهراء(س) دالاهو استان کرمانشاه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، پیش‌نشست همایش مکتب جعفری و حوزه های علمیه، با مشارکت مدارس علمیه خواهران حضرت خدیجه(س) ماهشهر و فاطمة الزهراء(س) دالاهو  استان کرمانشاه، برگزار شد.

این نشست با حضور اساتید خانم ناهید شیر پور، معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) دالاهو و مریم موسوی پژوهشگر فعال مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه در سامانه سیما برگزار شد.

در این پیش نشست با عنوان «مکتب جعفری و جایگاه آن در رشد تعالی حوزه‌های علمیه»به اهمیت مکتب جعفری در حفظ شریعت اسلام با نشر معارف اسلامی پرداخته شد.

اهداف این موضوع با توجه به نقش حوزه های علمیه که به عنوان احیاگر فرهنگ اسلامی و اثر گذار بر پویایی مکتب جعفری نمایان است، شامل «شرح اهمیت مکتب جعفری در رشد حوزه های علمیه»، «اهمیت نقش حوزه علمیه در پویایی مکتب جعفری»، «تبیین ارزش های اخلاقی حوزه های علمیه در مکتب جعفری»، «آشنایی طلاب با موضوع همایش و محورهای آن»، «نحوه جمع آوری مطالب و اطلاعات» و «معرفی منابع مورد نیاز از جمله کتاب، مقاله، سایت» می‌باشد.

همچنین برخی نتایج حاصله از این نشست «دعوت طلاب پژوهشگر به شرکت در همایش و ارائه مقاله»، «ارائه راهکار جهت جمع آوری مطلب به روش آسان و کم هزینه» و «آموزش نحوه محدود کردن محورهای همایش به عنوانی مناسب برای ارائه مقاله» می باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha