پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد

حوزه/امام جمعه مشهد تاکید کرد: اولویت اول زکات محرومان و نیازمندان محله هستند و در صورت مازاد بودن می‌توان در دیگر امور هزینه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، در همایش توجیهی - آموزشی زکات در جمع روسای اداره اجرایی زکات کشور، علامت مومن را تزکیه نفس و مال دانست و گفت: تزکیه مال با پرداخت زکات و سهمی برای فقرا قائل شدن است و در واقع اختصاص بخشی به نفع محرومان است.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه زکات باید در محل مصرف خودش انجام شود، افزود: اولویت اول زکات محرومان و نیازمندان محله هستند و در صورت مازاد بودن می‌توان در دیگر امور هزینه کرد.

آیت الله علم الهدی گفت: اگر زکات کامل ادا شود و در فرایند اجرایی آن مصرف شود، خیلی از مشکلات جامعه را حل می‌کند و در اداره نظام اقتصادی مردمی به مشکل برنمی خوریم.

وی با تاکید بر اینکه در مصرف زکات باید مطابق موازین شرعی اقدام شود گفت: اولویت نخست مصرف زکات برای محرومان و نیازمندان است.

امام جمعه مشهد افزود: متاسفانه بخشی از مردم درگیر خط فقر هستند و نمی‌توانند امور زندگی خود را حل کنند که با این فقر باید مبارزه کرد و یکی از بهترین روش‌ها ترویج سنت حسنه زکات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha