چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی مدیران مراکز و واحدهای پژوهشی حوزوی عرصه اقتصاد اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: رویکرد نیاز محوری و مسئله پژوهی می بایست در میان مراکز و نهادهای پژوهشی نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه در نشست هم اندیشی مدیران مراکز و واحدهای پژوهشی حوزوی عرصه اقتصاد اسلامی که در سالن جلسات آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد گفت: معاونت پژوهش حوزه های علمیه در راستای حمایت از تحقیقات مورد نیاز نظام اسلامی، جامعه و حوزه های علمیه دبیرخانه حمایت از پژوهش ها را تشکیل داده است؛ در این دبیرخانه ۲۵ کمیته با موضوعات مختلف شکل گرفته است.

وی افزود: در طول ۸ ماه گذشته که گروه های علمی فعالیت خود را آغاز کرده اند اولویت های مورد نیاز نظام و جامعه در هریک از این گروه ها طبق فرآیند میدانی با استفاده از اطلاعات موجود در اجزا و ارکان نهادهای حاکمیتی، از نیازسنجی های انجام شده و از نشست ها و مشاوره های نخبگانی جمع آوری شده است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: کمیته حمایت از طرح های پژوهشی حوزه به صورت محدود و محصور در اعضای خود نبوده و از پژوهش های هر گروه یا واحد علمی معتبر استقبال می کند.

وی افزود: می بایست در مسائل بنیادین متوقف نشد و موضوعات راهبردی، کاربردی و عینی نیز مورد تحقیق قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: رویکرد نیاز محوری و مسئله پژوهی می بایست در میان مراکز و نهادهای پژوهشی نهادینه شود.

وی دبیرخانه کمیته حمایت از طرح های پژوهشی حوزه های علمیه را آماده دریافت و حمایت از پروژه های مسئله محور دانست و گفت: معاونت پژوهش حوزه های علمیه به عنوان یک ستاد واسطه از پروژه های علمی محققان آزاد حمایت خواهد کرد تا به ثمر بنشینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha