جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله صالحی مدرس

حوزه/ رئیس شورای علمای شیعه افغانستان گفت: باید پیام حوزه علمیه قم به دست تمام مسلمین و حوزویان جهان برسد و این کار بوسیله رسانه انجام شدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدهاشم صالحی مدرس رئیس شورای علمای شیعه افغانستان با حضور در  مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه و بازدید از خبرگزاری حوزه، در نشستی با مسئول این مرکز ضمن تقدیر از فعالیت های رسانه حوزه، گفت: امروز نگاه تمام دنیا به حوزه علمیه قم است و حوزه می بایست طوری عمل کند که در عین پرداختن و توجه به فقه جواهری به مسائل روز هم بپردازد.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، افزود: باید طلاب و روحانیون در تمام فعالیت های خود نظرشان به رضای خدا باشد و پیام حوزه علمیه قم به دست تمام مسلمین و حوزویان جهان برسد و این کار بوسیله رسانه انجام شدنی است.

وی آشنایی با زبان های خارجی را از لوازم امروز روحانیت شیعه دانست و  عدم تسلط بر زبان های خارجی را یک ضعف برشمرد و گفت:حوزه علمیه قم باید کاری کند که در عین پرداختن به علوم جدید در زمینه فقه جواهری به تعمیق بیش از پیش برسد.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان با اشاره به تجربیات خود در حوزه های علمیه نجف و قم افزود: طلبه باید با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت علیهم السلام به مقابله با مشکلات رفته و در تمام جهات علمی به حد اعلی برسد.

آیت الله محمدهاشم صالحی مدرس،با اشاره به اهمیت رسانه بیان داشت: خبرگزاری حوزه خیلی ارزشمند است و این در نتیجه پیروزی انقلاب اسلامی ایران می باشد. آسیب شناسی حوزه اعم از مدرک گرایی و سایر مسائل مبتلابه، باید در اولویت فعالیت های رسانه این نهاد آموزشی قرار گیرد.

رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، اظهار کرد: باید در مورد طلاب استعدادیابی صورت گیرد؛ خاطرات علما و شخصیت هایی که امروز افتخار جهان تشیع هستند نیز یکی دیگر از فعالیت های لازمی است که باید از سوی رسانه حوزه مورد پیگیری واقع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha