جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدارس و حوزه‌های افغانستان بسیار مهم هستند و باید تلاش شود که همان گونه که از مساجد حفظ و حراست می شود از مراکز علمی و دینی این کشور نیز حراست شود و تعطیل نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری‌حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار آیت الله محمدهاشم صالحی مدرس رئیس شورای علمای شیعه افغانستان که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از موضع گیری خوب و سنجیده شورای علمای شیعه افغانستان در حوادث اخیر این کشور، گفت: من به دقت این مواضع شما را رصد می کردم و می دیدم که مواضع این شورا خوب و سنجیده بود.

وی افزود: در این شرایط پیچیده هم باید احساساتی نشویم و کارهای ناسنجیده انجام ندهیم  و از طرفی هم نباید دچار انفعال شویم بلکه باید فعالانه و هوشمندانه با این حوادث برخورد کنیم.

امام جمعه قم، خاطرنشان ساخت: اقوام، مذاهب و مردم افغانستان حقیقتا یک سرمایه بزرگ برای این کشور هستند و همه باید از این دستاوردهایی در طول تاریخ این کشور بدست این اقوام و مذاهب بدست آمده است صیانت کنند.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به وجود شیعیان بزرگ و اثرگذار افغانستان، تاکید کرد: باید به همه ملت افغانستان این امر مهم تفهیم شود که سرمایه ای که شیعه به وجود آورده است برای کل ملت افغانستان است و این کار برنامه ریزی و تدبیر خاصی لازم دارد و از شورای علمای شیعه افغانستان هم توقع می رود که با برنامه ریزی دقیق و حساب شده به مردم افغانستان تفهیم کند که شیعه هم به دنبال حفظ خودش هست و هم به دنبال حفظ ملت و کشور افغانستان.

آیت الله اعرافی، گفت: مدارس و حوزه‌های افغانستان بسیار مهم هستند و باید تلاش شود که همان گونه که از مساجد حفظ و حراست می شود از مراکز علمی و دینی این کشور نیز حراست شود و تعطیل نشوند.

وی گفت: ملت افغانستان باید بدانند که شیعه درصدد حفظ افغانستان است و آنها نیز شیعه را از خودشان بدانند.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به موضع حوزه و علمیه ایران در قبال تحولات افغانستان گفت: موضع شما در شورای علمای شیعه افغانستان با علمای ما منطبق است و حوزه و مراجع ایران نگرانی هایی دارند از اینکه مبادا گروه های تند و افراطی به سرکار بیایند و حوزه به این امر حساس است و تاکید دارد بر شکل گیری یک دولت فراگیر و مردمی که در آن همه اقوام و مذاهب افغانستان دخیل باشند.

خاطرنشان می شود: در این دیدار که حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری  مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه نیز حضور داشت، آیت الله محمدهاشم صالحی مدرس، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان در سخنانی به تبیین آخرین تحولات افغانستان و لزوم تعامل این شورا با حوزه علمیه قم پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha