پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا امامی

حوزه/ ماموستا امامی با بیان این که برخی کشورهای اسلامی در دست استکبار اسیرند، گفت: خاندان آل سعود توسط انگلیس در عربستان مستقر شد و قمارخانه ها و مراکز فحشا را راه اندازی کرده اند و دلیلش هم خروج حج از کاربرد اصلی آن یعنی مبارزه با استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی ماموستا عبدالسلام امامی امروز در نشست مشترک اساتید و فرهیختگان اهل سنت و شیعه که با موضوع راهکارهای علمی و عملی تقریب و تعامل فریقین، در مدرسه شهید شهرکندی شهرستان مهاباد برگزار شد، تعارف و شناخت را یکی از راهکارهای وحدت عنوان کرد و اظهار داشت: حضور روحانیون شیعه و اهل سنت در حوزه های علمیه همدیگر، موجب شناخت نسبت به یکدیگر می شود. امروز مشکلات به اندازه ای نیست که وحدت را از بین ببرد و برادرانه در کنار هم زندگی میکنیم.

وی ادامه داد: اگر ممالک اسلامی متحد باشند، استکبار با شکست مواجه خواهند شد و ۹۰ درصد انرژی های جهان یا در کشورهای اسلامی است و یا از آنها عبور می کند. امروز نفت ما را با اجیر کردن برخی حکومت های اسلامی تحریم می کنند و استعمار در برخی کشورهایی که حتی یکبار هم در آنها انتخابات برگزار نشده است، وجود دارد.

امام جمعه اهل سنت مهاباد افزود: اگر کشورهای اسلامی هم افزایی کنند خیلی از مشکلات حل می شود؛ سال های گذشته که نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شد، بیشترین انتشار کتب از کشورهای سوریه و لبنان بود و این کشور ها را با جنگ مشغول کردند و امروز دشمن با تمدن اسلامی به مقابله برخاسته است و به آثار میراث فرهنگی اسلامی هم رحم نمی کنند.

ماموستا امامی تصریح کرد: برخی در مذاهب اهل سنت معتقد به عدم برگزاری مولود پیامبر هستند و انواع تهمت ها را به برگزار کنندگان آن می زنند و اگر از اخلاق و ادب صحبت می کنیم کجای ادب پیامبر است که مسلمین را مورد هجمه و تهمت قرار دهیم.

وی گفت: برخی ها در احوال شخصی پیامبر متمرکز شده اند و حال آن که این مسائل در اجتماعات مسلمین اثری ندارد و باید تعاملات پیامبر با دیگران را به رخ جامعه بکشیم و هیچ صحابه ای احساس حقارت و تحقیر شدن در کنار رسول خدا نکرد .

امام جمعه اهل سنت مهاباد با بیان اینکه رسول خدا خودش معجزه بود، گفت: همه ائمه مذاهب خصوصا امام صادق علیه السلام منادی وحدت بودند و در کتب هایشان کوچکترین اسائه‌ی ادب نسبت به بقیه مذاهب ندارد. شیخ طوسی بیشترین تسلط را بر فقه اهل سنت داشت و کسی نگفت که سنی شده است. لازم است جلسات مختلفی در حوزه های شیعه و اهل سنت برای شناخت همدیگر برگزار شود همان گونه که در طول تاریخ صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: علمای بزرگی چون شیخ شلتوت و آیت الله بروجردی برای ایجاد اتحاد بین مسلمین تمام تلاش خود را به کار گرفتند.

ماموستا امامی، قرآن را اولین محور وحدت عنوان کرد و افزود: قرآن همه مسلمین را امت واحده عنوان می کند و اختلافات در نوع آفرینش یک حکمت الهی است و خداوند چنین مصلحت دیده است که انسان ها را در شعوب مختلف بیافریند و زمانی انسان ارزش پیدا می کند که از این اختلافات در جهت تعالی جامعه استفاده کند.

وی، دومین محور وحدت را پیامبر اسلام عنوان کرد و گفت: حج سومین محور وحدت است. حج بهترین فرصت برای اتحاد مسلمین است. خاندان آل سعود توسط انگلیس در عربستان مستقر شد و قمارخانه ها و مراکز فحشا را راه اندازی کرده اند و دلیلش هم خروج حج از کاربرد اصلی آن یعنی مبارزه با استکبار است.

امام جمعه مهاباد، فلسطین را چهارمین محور وحدت عنوان کرد و افزود: در راه فلسطین مجاهدت های زیادی شده است و نمونه آن شهید سلیمانی بود که به شهید قدس مشهور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha