جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه تهران

حوزه/ جمعی از اساتید دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه تهران با حضور در بیت حضرت آیت الله جوادی آملی با معظم له دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری‌حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه تهران که در قم برگزار شد در سخنانی بیان داشتند: علم اضلاع سه گانه دارد؛ «که آفرید؟»، «چرا آفرید؟» و «چگونه آفرید؟»، اما غرب این مثلثِ علم را مثله کرده است، غرب « هُوَ الْأَوَّلُ وَالْآخِرُ» را کنار گذاشت و فقط این بخش سومِ «چگونه آفرید؟» را بحث می کند، که نتیجه این غفلت از آن دو بخش دیگر، همان جنگ جهانی اول و دوم و آن تجربه های تلخ است.

ایشان ادامه دادند: علم هرچه دارد از معلوم دارد و معلومِ زنده، علم را زنده می کند اولاً و عالم را زنده می کند ثانیاً. وگرنه معلومِ مرده، علمِ مرده تحویل می دهد و علمِ مرده، قطعاً عالم زنده تحویل نمی دهد. لذا اولین وظیفه شما عالمان، زنده کردن علم است.

معظم له خاطرنشان کردند: آنگه این نظام سپهری را آفرید، در آیات مکرر فرمود، این عالَم عالمانه ساخته شده است و برای شما ساخته شده است؛ یعنی هیچ کس حق ندارد بگوید من نمی توانم! چرا که فرمود برای «تو» آفریده ام و تاکید داشت «وَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ».

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به داستان حضرت مریم علیهاالسلام در قرآن کریم بیان داشتند: خداوند به حضرت مریم که به اذن الهی باردار گردید در وقت زایمان فرمود از این جایگاه مقدس خارج شو. به عنایت الهی درخت نخل خشک، برای استفاده او میوه و ثمر داد، همان خداوند فرمود تا اینجا ما آوردیم، دست بلند کن، حرکت کن و از این میوه تناول کن، خداوند می توانست آن میوه را در اختیار مریم بگذارد، اما فرمود آن میوه را بچین، اینجا جای حرکت است.

معظم له تاکید داشتند: لذا همه ما در قبال این نظام سپهری دقیق ریاضی گونه علی معلولی مسئولیت داریم، هرگز حق نداریم بگوییم نمی توانیم و نمی شود، اگر بشر نمی توانست این سفره پهن نمی شد و اگر شدنی نبود با ما دستور نمی دادند.

ایشان با اشاره به مفاخر علمی کشور اظهار داشتند: این کشور شناسنامه دارد، مردان بزرگی همچون بوعلی ها و ابوریحان ها، شناسنامه علمی این کشورند، این سرزمین این استعداد را دارد.

حضرت آیت الله جوادی آملی، بیان داشتند: از مشکلات در این مسیر نهراسید، همت و استقامت داشته باشید و ارتباط با مناجات و دعا را فراموش نکنید و از خداوند بخواهید در مسیر علم به شما توفیق روزافزون بدهد و مشکلات این مسیر را از سر راه شما بردارد.

ایشان تاکید داشتند: بایستی خیرین به حوزه علم سوق داده شوند. بایستی با شناسایی خیرین علاقه‌مند در زمینه علم سرمایه گذاری صورت گیرد که این مهم باعث حیات و مایه آبروی کشور خواهد بود.

در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت های دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه تهران و دستاوردها و چالش های این دانشکده به محضر معظم له ارائه گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha