پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید هاشم موسوی امام جمعه موقت همدان

حوزه/ امام جمعه موقت همدان گفت: مردم در هر شرایطی پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند و بارها امتحان خود را به خوبی پس داده اند، بنابراین امروز نوبت مسئولان است که برای ارتقای وضعیت معیشتی مردم وارد میدان عمل شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی، ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به سالروز تأسیس بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده، اظهار داشت: عظمت اقدام شهید فهمیده را تنها یک شهید شناس و شهیدپرور همچون حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب می‌داند.

وی افزود: این سخن از حضرت امام(ره) که "رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و شهید شد"، و تاکید رهبر معظم انقلاب بر این مسئله که زنده نگه داشتن سالروز شهادت شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس است، تاکیدی بر رشادت و اقدام بزرگ این نوجوان ۱۳ ساله دارد.

حجت الاسلام موسوی همچنین با اشاره به سالروز تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه توسط رژیم پهلوی، یادآور شد: شاه تصور می‌کرد با تبعید امام(ره) می‌تواند بین ایشان و مردم جدایی ایجاد کند، در حالی که رهبر کبیر انقلاب با توکل به خدا و نفوذ بر قلب مردم نه تنها ایران را که توانست دنیا را دگرگون کند.

وی افزود: امروز لازم است تا نقش حضرت امام(ره) برای جوانان و نسل جدید به درستی تبیین شود و لذا آموزش و پرورش باید صحیفه نور امام خمینی(ره) را برای ارتقای بینش سیاسی و معرفتی جامعه جزو منابع درسی دانش‌آموزان قرار دهد

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از خطبه های خود با گلایه از نوسانات قیمت و وضعیت بازار، مطرح کرد:  از دولتمردان می خواهیم تا به معیشت مردم به صورت ویژه رسیدگی کنند چرا که مردم پیش از این تحمل گرانی را ندارد و وضعیت برای آنها سخت شده است.

وی تصریح کرد: مردم در هر شرایطی پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند و بارها امتحان خود را به خوبی پس داده اند، بنابراین امروز نوبت مسئولان است که برای ارتقای وضعیت معیشتی مردم کمر همت را بسته و وارد میدان عمل شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha