جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
س

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه زن در جامعه اسلامی حق حیات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارد، تصریح کرد:دین مبین اسلام سوت مسابقه در امور معنوی را بین زن و مرد یکنواخت به صدا در آورد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، روز شنبه هشتم در دیدار مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: حرکت نوین علوم  اسلامی در بخش بانوان به برکت اندیشه امام امت بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: حرکت نوینی که امام امت در علوم اسلامی برای بخش بانوان به وجود آورد در تاریخ تشیّع بی نظیر بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام(ره) همانند جد بزرگوارش پیامبر اسلام(ص) حیات دوباره ای به زنان بخشید، افزود: زن در مسائل ارزشی هیچ فرقی با مرد ندارد. دین مبین اسلام، سوت مسابقه در امور معنوی را بین زن و مرد یکنواخت به صدا در آورده است  .

وی با بیان این که در فرهنگ غرب زن یک ابزار و کالا است، اظهار کرد: اندیشه امام(ره) و انقلاب اسلامی به زنان کرامت بخشید و امروز هم با اندیشه رهبری جایگاه و مشارکت اجتماعی زنان تقویت شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: زن در جامعه اسلامی حق حیات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارد.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه به برکت انقلاب زنان در رشته های مختلف علوم مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: در رژیم پهلوی بانوان فقط در برخی رشته ها فرصت تحصیل داشتند، ولی به برکت انقلاب زنان علاوه بر تحصیل در رشته های پزشکی و ...، در علوم اسلامی نیز فرصت بسیار خوبی برایشان فراهم شده است .

آیت الله سلیمان، در پایان با بیان اینکه  تاسیس حوزه های علمیه خواهران و برادران در شهرها باید مطابق اصول و مبانی باشد، افزود: قبل از گرفتن مجوز تاسیس حوزه  علمیه خواهران و برادران در شهرها باید امکانات آن منطقه نیز بکار گرفته شود.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha