شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
موسیوند

حوزه / مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه استان همدان با اشاره به حضور تعدادی از روحانیون در کلانتری‌ها و کمک در حوزه مشاوره، گفت: اگر بتوانیم این کار را توسعه دهیم، با ورود طلاب در سطح کلانتری‌ها و حضور آنها در کنار نیروی‌های انتظامی، قطعا نتیجه بهتری را دریافت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام عباس موسیوند مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه استان همدان، ظهر امروز در دیدار فرمانده انتظامی استان با مدیر حوزه علمیه استان، ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط سبز پوشان نیروی انتظامی در راستای ایجاد و حفظ امنیت کشور، اظهار داشت:  همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نیروی انتظامی به‌ عنوان یک نهاد خدمتگزار، اصلی‌ترین وظیفه و رسالتش تأمین امنیت و مقابله با ناامنی است و این یعنی ناجا هم "نهاد" است و هم "خدمتگزار".

وی با بیان اینکه برای رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند اقدامات ریشه‌ای و زیر بنایی هستیم، گفت: بیشتر اقدامات نیروی انتظامی در برخورد با معلول‌ها است، در حالی که علت‌ها جای دیگری است و لذا امیدواریم دولت جدید، با برطرف سازی مشکلات اصلی کشور، در این عرصه به نیروی انتظامی کمک کند.

حجت الاسلام موسیوند با اشاره به حضور تعدادی از روحانیون در کلانتری‌ها و کمک در حوزه مشاوره، خاطر نشان کرد: طرحی در ایام گذشته آغاز شد که در آن از طلاب و روحانیون در کلانتری‌ها استفاده می‌شد، اما متاسفانه ادامه پیدا نکرد.

وی افزود: اگر بتوانیم این کار را توسعه دهیم، با ورود طلاب در سطح کلانتری‌ها و حضور آنها در کنار نیروی‌های انتظامی، قطعا نتیجه بهتری را دریافت خواهیم کرد.

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه استان با بیان اینکه طلاب همدانی در حال گذراندن دوره‌های تخصصی مشاوره اسلامی هستند، یادآور شد: اگر حضور طلاب در کلانتری‌ها در عرصه مشاوره با موفقیت همراه بود می‌توان از ظرفیت حضور روحانیت در حوزه امر به معروف و گشت ارشاد نیز استفاده کرد.

در ادامه این جلسه نیز سردار سلمان امیری فرمانده انتظامی استان، ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد امنیت پایدار، بر لزوم هم افزایی و همکاری بیش از پیش بین حوزه و نیروی انتظامی تاکید کرد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منتقد IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    باسلام.ایااقای موسوی عزیز.از یکی از همین روحانیونی که در کلانتری هستن مشکلات را پرسیدند ایا طلاب جذب فضای الوده کلانتری نمی شود ایا عزت وجایگاه روحانیت ازبین نمی رود در وسط کلانتری بدون مکان وجایگاه خاصی.اگر ریس کلانتری تخلفی یابرخورد نامناسبی داشت ونزاِع شد بین طلبه وریس ایا دیگر طلبه می تول اند انجاخدمت کند و...‌‌..
  • منتقد۲ IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    طرح خوبی نیست وچندین مشکل جدی دارد. ۱-بدون برنامه روحانی حضور دارد در کلانتری، که این باعث بیکارنشان دادن روحانی می شود که نظارتی آن بیشتر توکارکنان می شود که روحانی اقا بالا سرآنها است. ۲-روحانی نه جای ونه مکانی ۳-کلانتری جای نظامی است واگر محل نگهداری باشی بی محلی می کنند گوش نمی دهند. 4-احتمال زیاد با ریس کلانتری یا افرادی که برای کارهای ونزاعی پیش می آیند. سربار می شود ۷-ارباب رجوع اینقدر زیاد هستش که نوبت به روحانی نمی رسد ۸-کارکنان از کار زیاد روحانی بیکار را در دل نفرین وپشت سر او هزارتا حرف می زنند ۹-کلانتری،پایگاه بسیج ومسجد نیست که یک روحانی دائما آنجا باشد. آنهم بدون حتی یک اتاق ساده واز صبح تا عصر در سالن کلانتری ومردم تازه می گند این روحانی چکار کرده؟!!! و