شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: دین و معارف دینی را باید از متن کتاب و سنت گرفت نه برداشت های شاذّ افراد و رجال متعدد که اگر کسی در مسیر دین شناسی اینگونه حرکت کند، به تعبیر روایت: " زال الجبال و لن یزول" کوه ها هم از جای خود حرکت کنند او در دین خود هیچ تزلزلی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در مراسم افتتاحیه موسسه معارفی_فقهی برهان، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ خود هیچ وقت از حضور مردان مهذب و عارفان راه رفته خالی نبوده و نیست و الحمدلله هنوز نیز از چنین مردانی بهره‌مند هستیم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد:  اما واقعاً نیاز بود و هست که موسسات و مراکزی بر روی این دغدغه مهم امام راحل و مقام معظم رهبری تمرکز کنند و در مسیر تربیت اخلاقی طلاب با بهره‌گیری از معارف عمیق و صحیح شیعی قدم بگذارند.


وی با اشاره به روایات متعدد تاکید کرد: دین و معارف دینی را باید از متن کتاب و سنت گرفت نه برداشت های شاذ افراد و رجال متعدد که اگر کسی در مسیر دین شناسی اینگونه حرکت کند، به تعبیر روایت: " زال الجبال و لن یزول" کوه ها هم از جای خود حرکت کنند او در دین خود هیچ تزلزلی نخواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با آرزوی موفقیت از مدیر این موسسه تاکید کرد: باید درس خواند و خوب هم خواند که درس خواندن کمال آور است، ولی باید توجه داشت که معرفت خدا و تقوای الهی چیز دیگری است که باید برای به دست آوردنش زحمت کشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha