جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 988044
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
وقف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم با توجه به مطالبات مردم از موقوفات افزود: دست مان را به سمت خیرین دراز می کنیم تا وارد این عرصه شوند و موقوفاتی ایجاد کنند که بتوانیم پاسخ گوی نیازمندان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، موسوی در بازدید از فعالیت عمرانی امامزادگان شاخص قم که با حضور اصحاب رسانه در امامزاده شاه سید علی(ع) در قم برگزار شد بر اهمیت توجه به وقف و اطلاع رسانی به موقع و درست اصحاب رسانه از فعالیت های این اداره در ارتباط با عمل به وقف به مردم تأکید کرد و گفت: اگر فعالیت های اداره اوقاف و تولیت بقاء متبرکه و امام زادگان در ارتباط با عمل به وقف به روشنی و با شفافیت به مردم اطلاع رسانی و انتقال داده شود، کار خیر وقف و تولیت آن آسانتر انجام خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم تأمین منابع وقف را دشوار و از وظائف سازمان اوقاف دانسته و بیان داشت: این سازمان برای فعالیت های خود از بودجه دولتی استفاده نمی کند و تأمین منابع آن از طریق مشارکت خیرین، دفن اموات و نذورات در ضریح بدست می آید.

وی با اشاره به مطالبه و انتظار مردم از اداره اوقاف بیان داشت: مردم باید توجه داشته و بدانند که اموال بقاء متبرکه وقف انتفاعی نبوده، بلکه ملک بقاء است.

موسوی گفت: می طلبد اصحاب رسانه به کمک این اداره بیایند و فعالیت و درآمد این موقوفات را به درستی برای مردم اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم با بیان این که وقف سنت نبوی و دارای ظرفیت بسیار بالایی برای نهادینه کردن امور خیریه است، عنوان کرد:  رسانه به ترویج فرهنگ وقف و این سنت حسنه و نبوی در بین مردم بپردازد. اگر واقفین به سمت وقف بیایند و این کار خداپسندانه را انجام دهند، مشکلات دیگر هم رفع خواهد شد.

وی با بیان این که در شهر قم، در موقوفات متصرفی که اداره اوقاف متولی آن است، موقوفه ای برای ترویج و اشاعه امر قرآنی وجود ندارد، افزود: متأسفانه با توجه به اهمیت مسئله قرآن و ترویج آن، این اداره برای این که این امر مهم در جامعه به زمین نماند، از موقوفه شیخان بهره برداری می کند.

موسوی گفت: تهیه جهیزیه برای زوجین نیازمند هم از دیگر مسائلی مهمی است که موقوفه ای برای آن نیست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک قم با توجه به مطالبات مردم از موقوفات، افزود: دست مان را به سمت خیرین دراز می کنیم تا وارد این عرصه شوند و موقوفاتی ایجاد کنند که بتوانیم پاسخ گوی نیازمندان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha