سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ برگزاری مراسم احیای دومین شب از لیالی قدر در امام زاده عبدالله همدان

حوزه/ حجت الاسلام اسدپور گفت: امام زاده عبدالله(ع) از امام زاده های محروم منطقه قم است به طوری که آب و گازی در آن وجود ندارد و هر چند روز با تانکر آب به این جا آورده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اسدپور در بازدید از فعالیت عمرانی امام زادگان شاخص قم که با حضور اصحاب رسانه در امامزاده عبدالله ابیض(ع)  قم  برگزار شد، گفت: این امام زاده از نوادگان امام سجاد(ع) در سال ۲۸۵ هجری قمی در قم وفات یافته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو قم با بیان این که منطقه سلفچگان، جعفریه و بخش مرکزی  پذیرا و میزبان ۲۳ امام‌زاده است، عنوان کرد: برای عمران و آبادی صحن و حیات این امام زاده ها و امام زاده عبدالله(ع) زحمات زیادی کشیده شده است.

وی بیان داشت: یکی از کارهایی که اخیرا در امام زاده عبدالله(ع) صورت گرفته است، بهره برداری از صحن جدید آن به متراژ ۳۰۰ متر مربع است که ۱ میلیارد تومان برای آن از طریق درآمد همین امام زاده  هزینه شده است.

حجت الاسلام اسدپور با بیان اینکه این امام زاده از امام زاده های محروم منطقه است به طوری که آب و گازی در آن وجود ندارد و هر چند روز با تانکر آب به این جا آورده می شود، افزود: با وجود این محرومیت، اما حضور مردم، زائرین و مجاورین سبب رونق بخشیدن این امام زاده و تبدیل آن به مکان مورد علاقه و مذهبی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو قم افزود: در کنار آستان امام زاده عبدالله(ع)، آرامستانی وجود دارد و در این آرامستان اموات مردم به خاک سپرده می شود، عنوان داشت: حق الدفن یکی از منابع اداره امام زادگان برای فعالیت عمرانی برای امام زاده است و در این امام زاده هم این کار صورت می گیرد.

وی بیان داشت: شاخص ترین امام زاده در این منطقه امام زاده عبدالله(ع) قلعه چم، امام زاده عبدالله(ع) این مکان، امام زاده جمال الدین، امام زاده ابراهیم، سید معصوم(ع) و امام زاده جعفر شهید(ع) است.

حجت الاسلام اسدپور گفت: توسعه امام زاده، فعالیت های عمرانی، اجرای برنامه های قرآنی و اجرای امینانه واقفین و برنامه های فرهنگی از جمله فعالیت هایی است که در این امام زاده انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha