پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دادگستری همدان

حوزه/ به دنبال پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از مسئولان ارشد استانی برای رفع مشکلات اساسی و اولویت‌دار در سطح جامعه، ظهر امروز نخستین جلسه کمیته هم اندیشی و چاره جویی رفع مشکلات و معضلات اساسی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان، رئیس کل دادگستری استان و فرماندار همدان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، به دنبال پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از مسئولان ارشد استانی برای رفع مشکلات اساسی و اولویت‌دار در سطح جامعه، ظهر امروز نخستین جلسه کمیته هم اندیشی و چاره جویی رفع مشکلات و معضلات اساسی استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان، رئیس کل دادگستری استان و فرماندار همدان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.

در شروع این جلسه، محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری همدان با تاکید بر اینکه راه حل رفع مشکلات، بررسی موشکافانه و همفکری بین متولیان و مسئولان است، اظهار داشت: چاره اندیشی ریزبینانه و تخصصی با استفاده از نظر کارشناسان و حضور متولیان، در سرعت بخشیدن به رفع مشکلات، راه حلی ماندگار خواهد بود.  

وی، بررسی مشکلات بین تولیدکنندگان و بانک‌ها را از اولویت‌های این کمیته برشمرد و گفت: رفع مشکلات موجود در این عرصه به میزانی دارای اهمیت است که شخص رئیس جمهور و ریاست قوه قضائیه نیز بر رفع آن بسیار تاکید دارند.

عدالتخواه با اشاره به اینکه شاهد هستیم برخی از بانک‌ها از قانون تفسیر به رأی دارند و سریعا اقدام به دنبال توقیف اموال می‌کنند، مطرح کرد:  این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که می‌توان بدون آن که کار واحدهای تولیدی متوقف شود، بانک پیگیر مطالبات قانونی خود باشد.

وی با تاکید بر اینکه نماینده دولت در استان می‌تواند این مسئله را به اطلاع دستگاه‌های دولتی برساند، یادآور شد: با انجام این کار، می‌توان تا قبل از تشکیل پرونده در دادگستری، در کارگروهی زیر نظر همین کمیته، مشکلات موجود بین واحدهای تولیدی و دستگاه مربوطه بررسی و  اقدام لازم برای رفع آن انجام شود.

رئیس کل دادگستری همدان با بیان اینکه دستگاه قضایی آمادگی این مسئله را دارد تا فراتر از قانون در حمایت از تولید در مواردی که حتی پرونده‌ای به اجرای احکام رفته باشد را از توقیف آن جلوگیری کند، عنوان کرد: البته لازم به ذکر است که دستگاه قضا در این راه، قانونمند به سمت ارائه راهکار حرکت خواهد کرد.

لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مردم 

علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان نیز با تاکید بر اهمیت هماهنگی بیشتر بین دستگاه قضایی با دستگاه‌های اجرایی به جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی، اظهار داشت: آنچه در این راه وجود دارد و بسیار مهم است، مدیریت مسائل نحوی است که در مسیر صلاح مردم و نظام حرکت  شود.

وی با گلایه از اینکه متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی با مسئله رکود مواجه شده‌اند، گفت: مصوبات ستاد تسهیل برای همه ادارات و نهادها لازم الاجرا اما متاسفانه گاهی برخی ادارات به این موضوع توجه ندارند و بر خلاف آن عمل می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha