جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: هلال احمر مانند کمیته امداد یک سازمان مردمی است و اعتبار آن به اعتمادی است که مردم به آن دارند و رفتار افراد نباید به صورتی باشد که به لباس هلال احمر آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار محمد رضا بهرامی مدیرکل جمعیت هلال احمر استان قم که به مناسبت هشتاد و چهارمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر انجام شد، اظهار کرد: در کشور کار دست جوانان است و بزرگ‌ترها هم باید پشتوانه جوانان باشند و با انتقال تجربه‌ها جوانان را در اداره امور کشور یاری کنند.

وی پیشگیری از اتفاقات و حوادث را جزء ماهیت هلال احمر دانست و افزود: هلال احمر باید نقش پیشگیری را در کار خود تقویت کند و با تذکر زبانی و حتی دادن امکانات به افرادی که در معرض آسیب هستند، مانع از بروز اتفاقاتی شود که نیاز به کمک و امداد دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه ما نباید نسبت به تلفات جانی مردم بی تفاوت باشیم، گفت: برای هر نیروی انسانی در جامعه هزینه بالایی می شود و علاوه بر جهت مادی برای ما از نظر دینی هم حفظ جان انسان ارزش بالایی دارد و خداوند در قرآن می فرماید قتل یک انسان مانند قتل همه مردم و نجات جان یک انسان مانند نجات جان همه مردم است.

وی کار هلال احمر را دارای ارزش مادی و معنوی برای کشور و مردم دانست و گفت: شتاب در انجام مأموریت و وظایف هلال احمر ریشه قرآنی و انسانی دارد و نباید تعللی در مأموریت های امدادی صورت بگیرد.

آیت‌الله سعیدی آسیب شناسی و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مجموعه هلال احمر را ضروری دانست و گفت: هلال احمر مانند کمیته امداد یک سازمان مردمی است و اعتبار آن به اعتمادی است که مردم به آن دارند و نباید بگذارید آسیب‌ها به اعتبار این سازمان لطمه بزند.

وی صیانت از اعتبار هلال احمر را مهم توصیف کرد و گفت: افرادی که لباس مقدس هلال احمر را به تن می کنند، باید بدانند که مردم با دیدن این لباس احساس آمدن یک ناجی و کمک کننده را دارند و نباید با اعمال و رفتار خود به اعتبار این لباس آسیب بزنند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، اقدامات جمعیت هلال احمر در زمینه واکسیناسیون و دعوت مردم به زدن واکسن را ضروری دانست و گفت: بیماری کرونا یک بیماری تفرقه انداز است و حتی در خانواده ها بین افراد تفرقه انداخته است در حالی که تفرقه در دین ما بسیار نهی شده است و موجب فساد روحی  و جسمی افراد جامعه می شود و باید به دولت کمک کنیم تا با واکسیناسیون همه مردم شر این ویروس هر چه زود تر کم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    ای عالم عزیز با واکسیناسیون همه مردم شر این ویروس هر چه زود تر کم نمی شود! زیرا اکنون بحث تزریق دوزهای سه و چهار و... در دنیا مطرح شده است.متاسفانه متخصصین داخلی ما در طب نوین مو به مو دستورات WHO یا همان سازمان بهداشت جهانی را تعقیب و اجرا می کنند. تفرقه میان مردم بر اثر کرونا به دلیل عدم هماهنگی کارشناسان حوزه ویروس شناسی است که به نتیجه واحدی از زدن یا نزدن واکسن نرسیده اند. ضمن اینکه با کمال تاسف وزارت بهداشت مبتلایان به کرونا پس از تزریق واکسن را به شدت کتمان می کند! و بدتر از همه اینکه تنها راه درمان منحصر به زدن واکسن شده بدون آنکه دلایل روشن و تضمینی ارائه بدهند!