جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه سیمای جمهوری اسلامی ایران تابلو و آینه نظام اسلامی است، تصریح کرد: نباید به صورتی باشد که سیمای ما چیزی را نشان دهد که در باطن جور دیگری است، زیرا این خیلی خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مهدی لطفی نیاسر مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرمت انجام شد، اظهار کرد: ۱۳ آبان از شاخص‌ترین مناسبت‌های نظام ما است که در آن مردم توانستند بر حکومتی فائق بیایند که مدعی چیرگی بر دنیا بود و چنان سیلی از ما خورد که هنوز هم گیج است و سردرگمی در تصمیماتشان بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان می دهد که سر رشته امور از دستشان در رفته است.

وی صدا و سیما را دستگاه مهمی دانست که بعد از انقلاب خوش درخشیده است و افزود: دشمن از هر فرصتی از جمله ماجرای بنزین به دنبال ایجاد آشوب و تنش در جامعه از طریق فضای مجازی است که با تدابیر و عملکرد خوب صدا و سیما و مواضع دولت و رئیس جمهور دشمن به هدف خود نرسیده و نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به آیاتی از قرآن در رابطه با سیمای خوب و زشت، سیمای انسان را نشان دهنده باطن و درون او دانست و گفت: باید درون و بیرون ما به گونه ای آراسته باشد که اگر دیگران به سیما و چهره ما نگاه کنند ما شرمنده نشویم و در باب تقوا هم گفته‌اند عمل انسان باید به گونه‌ای باشد که اگر آن را بر روی طبقی بگذارند و در میان مردم بگردانند از اینکه عمل ما دیده می‌شود شرمنده نشویم.

وی با تأکید بر اینکه سیما و چهره مؤمن باید حاکی از باطن زیبا و معنوی و نشان دهنده عبودیت او باشد، گفت: باید در هر کاری که هستیم وجنات ما گویای مقصد، اغراض و باطن ما باشد و اگر این طور عمل کردیم نشان دهنده سلامت سازمان و یا خود انسان است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید منافقان را از سیما و لحن صحبتشان بشناسید، خاطرنشان کرد: سیمای ما واقعیت درون ما را نشان می‌دهد و باید مراقب بود که سیما با درون مطابقت داشته باشد زیرا اگر سیما با درون مطابقت نداشته باشد از نشانه‌های نفاق است.

وی با بیان اینکه سیمای جمهوری اسلامی ایران تابلو و آینه نظام اسلامی است، تصریح کرد: صدا و سیما باید به صورتی باشد که هر کسی بخواهد نظام جمهوری اسلامی را بشناسد به صدا و سیما نگاه کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه سیمای شهر قم با شهرهای دیگر فرق دارد، گفت: قم حرم اهل بیت(ع) و مرکز علمی شیعیان است و حضرت معصومه سلام الله علیها به این شهر آمدند حرکتی را شروع کردند که تداوم این حرکت با مردم است و باید بتوانیم از این نظام و این شهر صیانت کنیم.

وی گفت: سنت خداوند این است که هجمه هایی که از بیرون به امت اسلامی می شود را خدا محافظت می کند مانند سپاه ابرهه که خواست خانه کعبه را خراب کند ولی خداوند ابابیل را فرستاد و او را نابود کرد ولی درون امت اسلام باید توسط خود مردم صیانت شود و اگر به خوبی از اسلام و نظام صیانت نشود حتی اگر فردی مانند حجاج خانه کعبه را هم خراب کند خداوند دخالتی نمی کند .

آیت الله سعیدی گفت: ما باید از درون، نظام خود را صیانت کنیم و بدانیم که به چه کسانی رأی می‌دهیم و اگر کم کاری کنیم خداوند در روز قیامت از نعمت هایی که به ما داده سؤال خواهد کرد که چرا از این نعمت ها استفاده و صیانت نکردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha