جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قاسمخانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسمخانی گفت: روشنفکری در ایران مریض متولد شد و مخالفت با مذهب و دین و علاقه مندی به سنن غربی و اروپا از مهم ترین شاخصه های روشنفکران غرب زده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حجت قاسمخانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: سپاه پاسداران در روزهای مبارزه با استکبار عیدی خوبی را به ملت شریف ایران داد و با باز پس گیری نفت کشورمان و توقیف آن و متحیر ساختن ناوشکن آمریکایی، درس خوبی به متجاوزان و مستکبران خارجی و عناصر خودکم بین و ترسوی داخلی داد.

وی در ادامه افزود:  استقلال و موجودیت هرجامعه از استقلال فرهنگ آن نشأت می‌گیرد و ساده‌اندیشی است که گمان شود با وابستگی فرهنگی، استقلال در ابعاد دیگر یا یکی از آن‌ها امکان پذیر است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: برای اصلاح فرهنگ باید ریشه بابی کرد و دلیل تغییر ذائقه ها و علاقه فرهنگ غربی را فهمید. جریان روشنفکری از اواخر قاجار در ایران بوجود آمد و رهبری عظیم الشان فرمودند: روشنفکری در ایران مریض متولد شد و مخالفت با مذهب و دین و علاقه مندی به سنن غربی و اروپا از مهم ترین شاخصه های روشنفکران غرب زده است

وی در ادامه با بیان این که آن چنانکه رهبر عظیم الشان در بیانیه گام دوم تصریح فرموده اند، تحقق عدالت در صدر هدف های اولیه همه بعثت های الهی است، گفت: عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم همدیگر هستند و اگر فسادهای اقتصادی، اخلاقی و سیاسی در بدنه‌ی حکومت ها عارض شود، زلزله‌ ویرانگر و ضربه‌زننده به مشروعیّت آنها است.

امام جمعه خوی، راهکار تحقق عدالت را فعال کردن نهادهای نظارتی و انتخاب افراد صالح و کارآمد برای مسئولیتها عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین عوامل در تحقق عدالت اجتماعی وجود افراد صالح و عادلی است که مجاهدانه و مخلصانه دنبال عدالت باشند.

وی در پایان گفت: هدف از استقرار عدالت، برخورداری آحاد جامعه از سبک زندگی الهی و متعالی است و ارکان اصلی این سبک زندگی، عقلانیت و اخلاق می باشد و لازم و ضروری است که دست اندرکاران تحقق عدالت اجتماعی خود افرادی صالح و امین و عادل باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha