شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

حوزه / فرماندارآران وبیدگل گفت: رسانه‌های جمعی و مسئولان در جهت افزایش آگاهی مردم و تشویق و ترغیب آنان به پرداخت زکات اطلاع‎رسانی کنند و نباید از شبکه‌های اجتماعی در فرهنگ سازی زکات غافل شویم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، اسماعیل بایبوردی، امروز در جلسه شورای زکات آران و بیدگل، گفت: زکات، راهبردی مهم و سعادت‌آفرین در حوزه اقتصاد اسلامی است.

وی، نقش زکات را در توسعه اقتصادی و اجتماعی روستاها و مناطق دورافتاده شهری مهم ارزیابی کرد و افزود: مسئولیت اجتماعی شورای زکات شهرستان آران و بیدگل، رسیدگی به نیازمندان و ایجاد پروژه‌های  ماندگار عمرانی و اشتغال‌زایی است.

فرماندار آران و بیدگل، میزان جمع‌آوری زکات در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در این شهرستان را بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: از طریق زکات می‌توان «تولید ثروت» و «توزیع عادلانه ثروت» و «تولید منزلت برای فقرا و نیازمندان» ایجاد کرد.

بایبوردی، خاطرنشان کرد: اصلاح امور اقتصادی، محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت اجتماعی از مزایای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات است و این مهم در تقویت حس انسان‌دوستی، مردم‌یاری، مردم‌دوستی و مردم‌خواهی اثرگذار است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل، پرداخت زکات را ابزاری برای ترمیم و کاهش شکاف طبقاتی عنوان و تاکید کرد: جایگاه شورای زکات در شهرستان باید تقویت شود.

وی، راه‌اندازی و تشکیل میز زکات در دانشگاه‌ها، اداره جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، دامپزشکی، اتاق اصناف و دهیاری‌های شهرستان آران و بیدگل را خواستار شد.

بایبوردی، نقش گروه‌های مرجع از جمله معلمان، استادان، روحانیون، هنرمندان و معتمدان را در فرهنگ‌سازی پرداخت زکات مهم ارزیابی کرد و گفت: رسانه‌های جمعی و مسئولان در جهت افزایش آگاهی مردم و تشویق و ترغیب آنان به پرداخت زکات اطلاع‎رسانی کنند و نباید از شبکه‌های اجتماعی در فرهنگ سازی زکات غافل شویم.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha