پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر | تقدیر از فارغ التحصیلان مدرسه قرآنی امام حسین(ع) همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر این که در طلبگی فارغ التحصیلی معنا ندارد، گفت: طلاب حافظ قرآن باید تکثر پیدا کنند و لذا هر کدام از افراد حاضر در این مراسم باید برای تعلیم حداقل ۱۰ نفر برنامه ریزی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم تقدیر از فارغ التحصیلان مدرسه قرآنی امام حسین(ع) همدان با بیان اینکه آموزش مسائل قرآنی در کنار معارف دینی موهبتی الهی است که باید قدردان آن باشیم، اظهار داشت: امروز جمع حاضر در این مجلس باید شکر گذار خداوند باشند که در کنار طلبگی و آموزش مسائل دینی، توفیق بهره مندی از معارف بلند قرآن کریم را نیز داشته اند.

وی با تاکید بر اهمیت بالای کسب آموزش‌های قرآنی برای طلاب، افزود: بنده اگر به دوران شروع طلبگی خود بازگردم، شاید از همین مدرسه قرآنی کار خود را آغاز کنم و در این جا شروع به تحصیل کنم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه باید شکرگزار نعمت در محضر قرآن بودن باشیم، مطرح کرد: در طلبگی فارغ التحصیلی معنا ندارد و کار طلبه با پایان دوره تحصیلی به پایان نخواهد رسید.

وی افزود: علم مسیری بی نهایت است که باید برای فتح قله‌های آن تا آخرین لحظات زندگی تلاش کرد و به دنبال کسب دانش جدید بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه حتی علوم بشری نیز نهایت ندارد، گفت: در برابر علم بشری که دارای محدودیت‌ است، شما در حال فراگیری علم قرآنی و معارف الهی هستید و لذا فارغ التحصیلی برای طلاب در این راه بی معنا است.

وی با اشاره به اینکه تفاوت طلبه حافظ قرآن با یک فرد عادی که قرآن را حفظ کرده، در نوع رفتار او است، ابراز کرد: فردی که بیرون از حوزه، قرآن را حفظ می‌کند بیشتر برای بهره مندی خود این کار را انجام داده، اما هر یک از شما امروز باید مبلّغ حفظ قرآن در جامعه باشید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: طلاب حافظ قرآن باید تکثر پیدا کنند و لذا هر کدام از افراد حاضر در این مراسم باید برای تعلیم حداقل ده نفر برنامه ریزی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha