پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ سخنران مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه ما به علت وجود برخی از مشکلات نباید از شکر نعمت‌های الهی غافل شویم، گفت: بسیاری از مردم در این دنیا بت‌پرست و شیطان پرست هستند به همین علت ما باید قدردان مسلمان بودن خود باشیم و شکر نعمت ولایت را به جا آوریم؛ پذیرفتن ولایت امیرالمؤمین(ع) نعمت کمی نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در مراسم جشن همراهی که به مناسبت ایام معصومیه در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه نهج‌البلاغه ۲۴۰ خطبه، ۷۹ نامه و ۴۸۰ مورد کلمات حکمت‌آمیز دارد، اظهار کرد: این منبع مهم دینی کمتر در میان شیعیان مورد توجه قرار گرفته است درحالی‌که روش زندگی درست و رسیدن به معرفت الهی در نهج‌البلاغه تبیین شده است.

وی از روبرو شدن امام علی علیه‌السلام با جنگ‌های صفین، جمل و نهروان یاد کرد و افزود: به علت این جنگ‌ها حضرت نتوانستند آرمان‌های مورد نظر خود را در جامعه پیاده‌سازی کنند و در این جنگ‌ها بسیاری از یاران خود را از دست دادند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مال‌های دنیا برای انسان غیرمؤمن پایانی ندارد، عنوان کرد: فردی که به دنبال دنیا باشد به هر میزانی ثروت کسب کند باز هم به دنبال ثروت‌اندوزی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی ما برای رسیدن به مال دنیا تلاش می‌کنیم اما به ثروت زیادی نمی‌رسیم، در این حالت نباید حسرت بخوریم بلکه باید شاکر نعمت‌ها باشیم و بدانیم خداوند آنچه صلاح ما است را برایمان رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی با تاکید بر اینکه ما نباید نسبت به نعمت‌های الهی بی‌تفاوت باشیم، گفت: ولایت امیرالمؤمنین(ع)، سلامتی و فطرت سالم نعمت‌های بزرگی است که ما از شکر این نعمت‌ها عاجز هستیم و فقط به مشکلات خود که بیشتر هم حول محور اقتصادی است فکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما به علت وجود برخی از مشکلات نباید از شکر نعمت‌های الهی غافل شویم، گفت: بسیاری از مردم در این دنیا بت‌پرست و شیطان پرست هستند به همین علت ما باید قدردان مسلمان بودن خود باشیم و شکر نعمت ولایت را به جا آوریم؛ پذیرفتن ولایت امیرالمؤمین(ع) نعمت کمی نیست.

سخنران مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: هر روز صبح باید داشتن نعمت‌های الهی را شکرگزار باشیم و اینکه خداوند متعال آبروی ما را حفظ کرده و هر روز روزی ما را می‌دهد را قدر بدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha