سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کاهش جمعیت

حوزه/ معاون آموزش انجمن سواد رسانه ای ایران تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی باید مردم و خانواده ها را نسبت به خطر کاهش جمعیت جوان کشور، هوشیار و آگاه سازیم.

دکتر لیلا وصالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای کشور در راستای ترغیب خانواده ها به فرزندآوری اظهار داشت: با توجه این که بحث جمعیت ارتباط بسیار تنگاتنگی با مقوله امنیت یک کشور دارد و از منظرهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، لذا باید همه نسبت به خطر کاهش جمعیت جوان کشور در سال های پیش رو، حساسیت و دغدغه بیش از پیشی داشته باشیم.

وی افزود: قبل از هر چیز باید در زمینه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم کار کنیم، چرا که مادامی که درک و بینش مردم جامعه بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی در این زمینه متحول نشود، ما به اهداف مورد نظر دست پیدا نمی کنیم.

این مدرس سواد رسانه ای همچنین گفت: از سوی دیگر با توجه به اهمیت رسانه و فضای مجازی در دنیای امروز ما باید بیش از پیش به سمت تولید محتواهای رسانه ای با موضوع خطرات و آسیب های کاهش جمعیت از زوایای مختلف برویم و این که این تولید محتواها به معنای واقعی کلمه برای مخاطب، جذاب و تأثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: در واقع در دنیای رسانه ای شده ی امروز، به شدت لازم است که تیم رسانه ای تخصصی داشته باشیم، به این معنا که به جز رسانه ملی، ارگان ها و نهادهای دیگر نیز با تیم رسانه ای قوی و حرفه ای به مساله ورود پیدا کنند و مردم و خانواده ها را آگاه ساخته و در اقناع سازی آن ها بکوشند.

وصالی، بیان داشت: همچنین نباید از یاد بُرد که افزایش آمار سقط جنین در کشور تأثیر زیادی بر تشدید روند پیری جمعیت در آینده ای نه چندان دور دارد که این مساله برای کشور ما عوارض امنیتی و سیاسی خاصی هم به بار می آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha